Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Sengetøy med trykknapper?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-15, 18:59   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sengetøy med trykknapper?

Vi trenger nytt sengetøy. Vi ønsker oss et som er av god kvalitet uten at det er svindyrt. Dynetrekket MÅ ha trykknapper! Jeg vet bare om IKEA sitt som har det, men er dessverre bare sånn halvfornøyd med kvaliteten for øvrig på det.

Gammel 03-03-15, 19:04   #2
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sengetøy med trykknapper?

Jeg har handlet sengetøy både i sateng og damask fra kid (eller var det Princess ), med trykknapper.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 19:06   #3
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor må du ha trykknapper? De blir jo ødelagt etter et blaff.
Nå er du jo tydeligvis ikke ute etter andres preferanser, men jeg takker virkelig glidelås og ordentlige knapper som kan erstattes når de evt. ryker.

Gammel 03-03-15, 19:07   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere sengesett med trykknapper, og ikke noe av det er fra Ikea. Noe er kanskje Høie, ellers er det Kid og Princess, tror jeg.
Og de er ikke blitt ødelagt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 19:20   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg har med trykknapper er fra Kid og er av god kvalitet, med unntak av de #€&"#€# trykknappene som det ikke er noen igjen av.

Den ene trykk-dingsen blir typisk revet av, slik at begge delene henger sammen på den ene siden og dermed får man ikke lukket trekket. Det aner meg at dette kunne vært unngått om jeg hadde sluttet å be mann og barn hjelpe meg med å ta av sengetøyet.

Gammel 03-03-15, 19:46   #6
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Liker best med glidelåser, jeg. Men det var jo ikke spørsmålet ditt. Henger her litt for å høre om tips på ok sengetøy som ikke koster en formue...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 19:48   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hæ, knepper dere dynetrekkene? Jeg har både med knapper og trykknapper, men har sjelden/aldri knept igjen.

Gammel 03-03-15, 19:50   #8
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Hater dyner som stikker av.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 19:59   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt en del sengetøy i Sverige som har knapper. Til jul fikk vi sengetøy fra Hansen og Dysvik - det hadde glidelås - hvilket jeg lurer på om jeg liker enda bedre enn knapper.

Gammel 03-03-15, 21:27   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hater dyner som stikker av.

Nettopp. Jeg har faktisk ikke prøvd glidelås, men å skifte glidelås på dynetrekk er på ingen måte aktuelt!

Gammel 03-03-15, 21:29   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg har faktisk ikke opplevd at trykknappene i IKEAsengesettene går i stykker, men stoffet rundt knappene blir ofte slitt hos oss.

Og takk for tips, forresten! Er set sånn at de fleste dynetrekkene fra KID har knapper?

Gammel 03-03-15, 21:38   #12
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte bare trykknapper på Panduro og satte på sengetøyet selv. Har holdt i evigheter.

Gammel 03-03-15, 21:53   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har Høie sateng som har knapper.

Gammel 03-03-15, 21:56   #14
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har Høie sateng som har knapper.

Samme her. Veldig fornøyd med bomullssateng fra Høie.

(For meg er det dessuten viktig at dynen legges inn fra kortenden og ikke fra siden, det er et ork. Jeg vil heller ikke ha sengetøy med glidelås for jeg liker muligheten til å bare kjpt stikke hånden inn i hvert hjørne og riste dyna på plass om den flytter på seg.)

Gammel 05-03-15, 19:06   #15
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Har et sengesett i bomullssasteng fra Høie som er ni år gammelt, med glidelås. Det er det beste sengesettet vi har. Trykknappene ryker hele tida.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 19:49   #16
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har sengesett fra både sparkjøp, jysk og lignendene både med trykk-knapper og med "vanlige" knapper. De fleste som selger sengetøy har vel noen sett med knapper?

Gammel 05-03-15, 19:50   #17
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

(For meg er det dessuten viktig at dynen legges inn fra kortenden og ikke fra siden, det er et ork. J

HELT enig, fra kortenden. Beste er å vrenge av, vaske og tørke på vranga og så bare stappe armene inn, ta tak i hjørnene og vrenge det på. Sengesett fra siden sliter jeg faktisk litt med å få på.

Gammel 05-03-15, 20:00   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har ikke tenkt så mye på hva jeg liker best. Vi har både med knapping, glidelås og knyting.
Det er tilbud på satengtrekk på Princess nå. 2 for 1. Sjekket akkurat på nett nå og de som jeg på nett i farten har iallefall knapping.
Jeg må få kommet meg til en Princessbutikk for jeg skal kjøpe 2 nye sengetrekk + noen laken.

Gammel 06-03-15, 06:17   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for fine tips! Mange av våre sengesett har enten ingen lukking over hodet eller snorer. Det liker jeg ikke. Er også mest fan av åpning på kortsiden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.