Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anbefal meg en god rødvin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-07, 22:09   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Anbefal meg en god rødvin

Er veldig glad i rødvin, og tar gjerne et glass i passende anledninger.
For noen år siden var det en italiensk som het Terre Nere Sangiovese som var utrolig god, med litt snert i, men den finner jeg ikke lenger. Noen som vet hvilken vin det er, og om det evt. finnes noe som kan likne litt?

Liker litt kraftige viner, med markant ettersmak.

  Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:35   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Du liker litt kraftige viner? Prøv en ripasso i dag! :-)

Jeg er litt på ripasso-kjøret for tiden, og kan for eksempel i farten anbefale Tommasi Valpolicella Classico Superiore Ripasso 2004, Monterè Valpolicella Classico Superiore Ripasso 2004 og Zenato Valpolicella Superiore Ripassa 2003/2004.

Nå ble jeg tørst, gitt...

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:47   #3
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Hvordan smaker ripasso til fisk?

Takk for tipset og sorry for at jeg ødela tråden din, sp.


Sist redigert av mehmet : 11-06-07 kl 22:53.
mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:51   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Takk - det skal testes

  Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:57   #5
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Hvordan smaker ripasso til fisk?

Takk for tipset og sorry for at jeg ødela tråden din, sp.

Hehe, tja - passer sikkert enda bedre til skilpadde!

Ups, der ødela jeg tråden enda mer.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 22:59   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Fabril Alto Verde Ecologica Shiraz 2005


Vi skulle ha den i bryllupet, men nå er den fanken meg utsolgt fra leverandør.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 23:20   #7
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Fabril Alto Verde Ecologica Shiraz 2005


Vi skulle ha den i bryllupet, men nå er den fanken meg utsolgt fra leverandør.

Ser den finnes som 3-liter også, men det er kanskje ikke så stilig med servitører som springer rundt og tapper av pappbokser?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 23:25   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Det var nettopp det ...

Berberana er også veldig god, spesielt til grillmat.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:04   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ser den finnes som 3-liter også, men det er kanskje ikke så stilig med servitører som springer rundt og tapper av pappbokser?

Jeg synes egentlig det er ganske kult med 3 liter. "Ja, men jeg kan ta et halvt glass bare" så lager man sti mellom sofaen og skapet. Jeg BLIR så glad av sånt.

  Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:07   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Fennochio d'Alba

Nyyydelig vin!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 08:16   #11
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Jacobs Creek (hvordan skrives det da?) er veldig god!!!!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 10:14   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Faustino I. Ingen over, ingen ved siden av.

Her har du en liten "tour" i Faustino Bodega!
Prøv den! :vendelakirsebomstemme:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 11:16   #13
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Casillero del Diablo! fra Chile er KJEMPEGOD!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 18:05   #14
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

JP Chenet Cabernet sauvignon og gate negro er gode viner! Og Sunrise!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 18:12   #15
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Jeg er inne i en chanti-stim jeg. Nyyydelig.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-07, 18:19   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.702
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg en god rødvin

Jeg liker Terria Veccia (Korsika) godt, samt Canaletto Primitivo. Her i huset går det mest på "Italiensk pinnevin"

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no