Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg har blitt så flink til å shoppe mindre!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 12:28   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt så flink til å shoppe mindre!

Ja, det har jeg!

For drøyt to måneder siden bestemte jeg meg for å bli flinkere til å styre unna impulskjøpene mine. Jeg følte meg egentlig litt uvel av å tenke på hvor mye unødvendige ting jeg hadde en tendens til å komme hjem med.

Jeg bestemte meg for å tenke igjennom HVA jeg trenger FØR jeg kjøper noe. Foreløbig har jeg visst ikke trengt noe som helst annet enn mat, bussbilletter og noen kafé- og teaterbesøk.

Det føles faktisk veldig godt. Nå føler jeg at jeg med god samvittighet kan bruke mer penger på det jeg kjøper. Jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet fordi jeg bruker en dyr fuktighetskrem. Jeg kan unne meg noen flere teaterbesøk. Jeg trenger ikke være så opptatt av å gå i den billigste klesbutikken når jeg skal kjøpe meg ny bukse.

Det var ikke bare miljømessige hensyn som fikk meg på denne fikse idéen. Det var like mye det at jeg faktisk mislikte meg selv litt når jeg kom drassende hjem med poser av ting jeg ikke helt visste om og når jeg kom til å få bruk for.

Jeg fant denne arikkelen og følte meg litt ekstra flink.

Gammel 05-06-07, 13:26   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har blitt så flink til å shoppe mindre!

Jeg har litt igjen enda.. men jeg har blitt mer kritisk til HVA jeg kjøper jeg også..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 14:14   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det hjelper å bo et stykke unna shoppeparadis. Når jeg nå er på et kjøpesenter så finner jeg ofte ikke noe som jeg trenger nok. Og vi greier oss jo godt, selv om jeg skulle ønske jeg var flinkere til å spare til ting jeg virkelig ønsker meg, og planlegge litt fornuftige innkjøp av klær som trengs.

Kanskje du skal snike denne inn i "den uendelige shoppingtråden"?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 14:17   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten rart, men man venner seg av med det.

Nå har jeg hatt dårlig råd en stund, og dessuten vært veldig opptatt med eksamenslesing. Men siden jeg var helt ferdig med eksamen igår, tenkte jeg at jeg skulle belønne meg selv med en liten handletur etterpå.

Jeg kjøpte en is. Kikket på klær, men fant ut at jeg trenger det jo egentlig ikke.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 17:16   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har litt igjen enda.. men jeg har blitt mer kritisk til HVA jeg kjøper jeg også..

Det er en god start!

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det hjelper å bo et stykke unna shoppeparadis. Når jeg nå er på et kjøpesenter så finner jeg ofte ikke noe som jeg trenger nok. Og vi greier oss jo godt, selv om jeg skulle ønske jeg var flinkere til å spare til ting jeg virkelig ønsker meg, og planlegge litt fornuftige innkjøp av klær som trengs.

Kanskje du skal snike denne inn i "den uendelige shoppingtråden"?

Ja, kanskje det.

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er nesten rart, men man venner seg av med det.

Nå har jeg hatt dårlig råd en stund, og dessuten vært veldig opptatt med eksamenslesing. Men siden jeg var helt ferdig med eksamen igår, tenkte jeg at jeg skulle belønne meg selv med en liten handletur etterpå.

Jeg kjøpte en is. Kikket på klær, men fant ut at jeg trenger det jo egentlig ikke.

Ja, det er helt sant! Jeg har blitt voldsomt kritisk og føler heller ikke noe behov for å kjøpe ting jeg kan klare meg uten.

Gammel 07-06-07, 17:31   #6
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Bravo! Jeg er ikke helt der ennå. Jeg er fæl til å handle klær, og kan ikke gå byen aleine uten å komme hjem med en ny topp til 75 kr eller ti... Det har hjulpet å aldri ha tid eller anledning til å gå i byen aleine.

Når det er sagt så er det litt moro å være kjent som stilig og velkledd på jobben.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 17:33   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Så flink du er.
Jeg har ikke vært så flink i det siste. Har kjøpt en del ride utstyr da og det koster. Senest her om dagen kjøpte jeg et par ridestøvler i skikkelig lær til 2.000,-. Men da har jeg ridestøvler i maaange år.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 17:55   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Så flink du er.
Jeg har ikke vært så flink i det siste. Har kjøpt en del ride utstyr da og det koster. Senest her om dagen kjøpte jeg et par ridestøvler i skikkelig lær til 2.000,-. Men da har jeg ridestøvler i maaange år.

Men poenget mitt er ikke egentlig å ikke bruke penger, altså. Jeg bruker like mye penger nå, men på andre ting. F.eks. flere kafébesøk, kino og teaterturer.

Det største problemet for meg var at jeg kjøpte alt for mange billige plagg. Det er jo så billig å handle klær nå om dagen at alt for mange har råd til å shoppe alt for ukritisk. Jeg svippet rett som det var innom H&M og kom ut med noen topper og annet dill som jeg kanskje ikke engang fikk brukt.

Jeg ville ikke hatt problem med å kjøpe rideutstyr til kr. 2000,- dersom jeg visste at jeg trengte det. Da er jo det et gjennomtenkt kjøp.

Gammel 07-06-07, 17:59   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Bravo! Jeg er ikke helt der ennå. Jeg er fæl til å handle klær, og kan ikke gå byen aleine uten å komme hjem med en ny topp til 75 kr eller ti... Det har hjulpet å aldri ha tid eller anledning til å gå i byen aleine.

Når det er sagt så er det litt moro å være kjent som stilig og velkledd på jobben.

Du har faktisk vært en liten inspirasjonskilde for meg.

Gammel 08-06-07, 09:29   #10
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Flinke jenta! Jeg synes det er herlig å lese om omprioriteringer som fører til flere hverdagsgleder! Kose deg masse!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.