Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hjelp meg med fornavn på kvinnelige statsledere

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-15, 18:59   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Hjelp meg med fornavn på kvinnelige statsledere

Vi har visst en evne i denne familien å velge navn på dyrene våre etter statsledere og da primært fra det landet som rasen kommer fra.

Nå har vi ti kyllinger og vi får jo håpe og tro at mange av dem er høner. Derfor trenger jeg forslag på navn på kvinnelige statsledere (eller eventuelt mannlige om de må skifte navn med tiden). To kyllinger heter allerede Doris og Morris men resten kan godt få navn etter statsledere eller eventuelt dronninger og prinsesser. Ettersom to av rasene opprinnelig kommer fra Sverige, en fra Japan og en fra øst-Asia så tror jeg vi hopper over opprinnelsesland.

Gi meg forslag!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 19:12   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med fornavn på kvinnelige statsledere

Vigdis
Benazir
Golda
Indira
Cory
Evita
Isabel
Margrete
Juliana
Beatrix
Kleopatra
Hatsepsut
Zenobia

Gammel 06-04-15, 19:13   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Dilma, fra Brasil nov 2010.
Kolinda, fra Kroatia, jan 2015
Vigdis, fra Island, aug 1980 (verdens første kvinnelige president)
Laura fra Costa Rica, 2010.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 19:17   #4
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Laura, President of the Twelve Colonies (Battlestar Galactica)

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 19:31   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gro
Angela
Elizabeth
Victoria
Margrethe

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 19:54   #6
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har silkehøns, ikke hvite (som på bilde), men sorte. Til tross for at hun (heldigvis) ikke har vært statsleder så vurderer jeg å kalle den ene for Eli.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (99,7 KB, 22 visninger)
Gammel 06-04-15, 20:02   #7
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ellers så tror jeg nesten vi må ha en Sonja, det passer på en høne.

Vigdis
Golda
Indira
Evita
Laura
Gro
Angela
Beateix
Isabel

Disse syns jeg er veldig bra navn på høner.

Kanskje en Madde også? Eller Maggie for Margaret?

kleipatra og Hatsepsut har to kattunger som min katt fikk hatt som navn (det har jeg ikke tenkt på, men det begynte visst allerede da, det er over 20 år siden).

Sist redigert av Pelen : 06-04-15 kl 21:02.
Gammel 06-04-15, 20:06   #8
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

daenerys...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 20:19   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har silkehøns, ikke hvite (som på bilde), men sorte. Til tross for at hun (heldigvis) ikke har vært statsleder så vurderer jeg å kalle den ene for Eli.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 23:01   #10
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Erna

Flere tips, http://en.m.wikipedia.org/wiki/List_..._of_government

Gammel 06-04-15, 23:12   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Excellent choice!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-15, 23:30   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Gro, Erna, Angela, Julia (australsk), Ellen (Liberia president), Vigdis, Margaret, Isabel (Peron) er alle ledere med navn som lett kan uttales.

Gammel 07-04-15, 08:41   #13
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alexandra

Gammel 07-04-15, 08:46   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Eli høres ut som et ekstremt riktig valg av navn til denne høna.

Gammel 07-04-15, 08:56   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes forøvrig hun godt kan passe til å hete Gro, jeg da. Det samme myndige blikket, og Gros hårmanke var jo ikke akkurat unnselig i sin tid heller.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 09:31   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes Eli høres ut som et ekstremt riktig valg av navn til denne høna.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes forøvrig hun godt kan passe til å hete Gro, jeg da. Det samme myndige blikket, og Gros hårmanke var jo ikke akkurat unnselig i sin tid heller.

Den ene kan hete Gro og den andre Eli.

Jeg skal komme opp med en liste med navn til familien så kan de få lov å velge hvem som skal hete hva. Litt medbestemmenderett må de ha, bittelitt i hvert fall.

Gammel 07-04-15, 17:29   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg skriver ned så vi husker:

Lysegrå isbar Beatrix
Mørkeste skånsk blomme Indira
Lysebrune Skånsk blomme Erna
Grå silkehøne Eli
Sort silkehøne Gro
Grå isbar med gult bryst Evita
Grå isbar med flest gule flekker på hodet Vigdis
Grå isbar med mørkt hode Angela

Gul chabo Doris
Gul chabo med flekk Morris

Sist redigert av Pelen : 07-04-15 kl 17:36.
Gammel 07-04-15, 18:02   #18
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Ellers så tror jeg nesten vi må ha en Sonja, det passer på en høne.

Jaha ja?

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 18:19   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jaha ja?

Foreløpig ble det ikke en Sonja, men det kan jo vøre at vi finner ut at det er noen som ikke passer til navnet sitt og da får du kanskje noen oppkalt ette deg.

Gammel 07-04-15, 18:44   #20
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der er jo Siv. Tenk når hun klukker "mooooorna".

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.