|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Jeg kunne tenke meg en liten fjelltur med Junior til sommeren. Gjerne med et par netter på Turistforeningshytter. Vi kjører fra Osloområdet.
![]() |
#2 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Har gått i Gausdal Vestfjell (Jotunheimens forgård kalles det) med ei jente på 10 som jeg er tante til. Veldig fint terreng for barn, smått kuppert uten masse opp opp opp. Vi gikk flere dager og ble hentet i Sikkilsdalen, på Sikkilsdalssæter.
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Har dere vært på Galdhøpiggen? Jeg anbefaler overnatting på Raubergstulen (privat, ikke DNT), med føring til Galdhøpiggen ene dagen og klatring i klatreparken rett over veien den andre.
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Aurlandsdalen, Glitterheim og Liomsæter er steder jeg selv har vært som barn/ungdom. Er Galdhøpiggen enklere enn Glittertind, altså? Har ikke vært på Galdhøpiggen selv, det kunne jo vært artig.
![]() |
#5 |
This is normal!
|
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)
Glittertind er en eneste lang oppoverbakke der man venter og venter på å se toppen.
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Raubergstulen ser jo helt supert ut! Noen som vet om en annen hytte man kan gå til som en passende hytte-til-hytte tur? Er det slik at man kjører helt frem til Raubergstulen?
![]() |
#7 |
This is normal!
|
Raubergstulen er nok ikke noe ideelt utgangspunkt for å gå fra hytte til hytte. Du kjører helt fram, og veien går videre innover til Juvasshytta (du kjører bil dit når du skal gå på Piggen). Men det ligger altså rett ved en utrolig morsom klatrepark, og det er også lett å ta bil til andre ting i området i og rundt Lom. Kanelboller fra bakeriet i Lom og is på Kuba Kafé er obligatorisk.
![]() |
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Jeg støtter noens forslag om Galdhøpiggen. Kult å ha vært på Norges høyeste fjell også |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Unik
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Mulig jeg har sommerens fjelltur i boks nå, takk for supert forslag. Så får det bli hytte til hytte neste sommer.
![]() |
#10 |
Unik
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)...og kanskje grottevandring i Dumdalen...??!!
![]() |
#11 |
This is normal!
|
To netter holder fint for klatrepark og topptur. Da kan dere kanskje satse på Galdhøpiggen den dagen det er meldt best vær.
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Jeg ser at du er tipset om Raubergstulen og klatreparken og Galdhøpiggen - det anbefaler jeg også. Galdhøpiggen er en ganske tøff tur - som i at det tar tid og koster krefter, men det er gøy og fint å gå og gir utrolig mestringsfølelse for store og små.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Unik
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Nå har jeg bestilt tidenes tur!! (Tror jeg)
![]() |
#14 |
This is normal!
|
Dette blir jo helt supert! Vi var på familierafting (senest i fjor), og det er kjempegøy!
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
Det høres jo helt fantastisk ut. Jeg har vurdert å gjøre noe lignende med mine unger i sommer, men de var ikke helt sikre på om de hadde lyst.
![]() |
![]() |
#16 |
Unik
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Jeg har solgt inn Norges Høyeste Fjell med brede ord, hehe. Junior er i god form og vant til tur, men har vært lite på fjellet. Så jeg er jo spent hvis det skulle være sludd og kjipt...
![]() |
#17 |
This is normal!
|
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Mine strever med motivasjonen i dårlig vær, men du får reklamere med kiosk på toppen og mye godteri i sekken...
![]() |
![]() |
#18 |
Unik
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Takk for link (sett den før, men enda mer gøy nå!!) og liste. Skal ut og se etter fjellstøvler etterpå, så får vi gått dem inn litt på hytta i helgen.
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)det skjønner jeg, Pelle!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
koko
|
![]() Sv: Fottur i fjellet med 8-åring (sommer)Jeg anbefaler dere å lese boka Villmarksjenta. Den inspirerer og engasjerer, og så er det noen sider med praktiske turtips i tillegg.
![]() |
|
|