|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Er det tatt for gitt at alle familier enten eier eller har tilgang på data nå? At de som av en eller annen grunn ikke har dette må skaffe det seg? Tenker da i forhold til lekser hvor man må ha tilgang til data. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Det ser sånn ut på leksene som 3. klassingen vår for ja. Det er stadig vekk oppgaver som krever datatilgang.
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Både på barne- og ungdomsskolen hos oss er det tilbud om at de som ønsker å gjøre "datalekser" på skolen kan gjøre det. De tilbyr også datamaskiner og hjelp til foreldre som trenger å organisere ting for barn som må gjøres på data. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Ja, det blir visst tatt for gitt.
![]() |
#5 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Vi regner med at så godt som alle har data og internett (og det har de også), hvis de ikke har er det mulighet for å gjøre slike lekser på biblioteket på skolen.
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Ikke hos oss tror jeg. Nå har mine bare leselekser, men jeg vet det har blitt nevnt i forbindelse med at ukeplaner ikke lenger skrives ut at dersom man ikke har mulighet til å gå inn på It's learning kan man si fra så får man papirkopi fra skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]På vår skole blir det alltid gitt alternative lekser eller tilbudt å gjøre oppgavene på skolen om det er datamaskin involvert. Altså at det er valgfritt å levere via PC.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Det blir tatt for gitt at alle har tilgang til data, ja. Enten på skolen eller hjemme.
![]() |
![]() |
#10 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Takk. Greit med litt realitetsorientering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Denne uken sto det på lekseplanen at de som ikke hadde tilgang til pc/internett/It's Learning hjemme, måtte gjøre den delen av leksen som krevde det på leksegruppen.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Jeg opplever også at dette forventes. Begge mine unger, som går i henholdsvis 2. og 4. klasse, får oppgaver av typen "Finn ut noe om .... ". Det er jo mulig å slå det opp i et leksikon, men det er langt lettere med internett.
![]() |
![]() |
#13 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Sånn er det hos oss. Det som er irriterende er at det er lekser man ikke kan bruke iPad til. Jeg bruker så godt som aldri pc og pc- parken er dermed utdødd. Savner den så sjelden at de gangene jeg trenger, bruker jeg pc på jobben, eller mannens jobb- pc. Men dette kompliseres med at lekser må gjøres på pc. Det er såpass få pc- lekser at det føles veldig unødvendig å bruke tusenlapper på pc til det begrensede bruket.
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]
Akkurat denne problemstillingen hadde ikke streifet meg et sekund, må jeg innrømme. Det er helt fjernt for meg at man ikke skulle ha en funksjonell datamaskin i hus. Både den iMac'en og MacBook'en er i daglig bruk.
![]() |
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Ja, hos oss har det kommet PC-avhengige lekser nå (1. klasse). (Påloggingen til det aktuelle nettstedet virket selvsagt ikke, da, og lærerne har to ganger gitt oss en adresse med .com i stedet for det riktige .no, så veldig bra går det ikke.
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Ja, både ved datasøk og levering i PowerPoint eller Word. En av grunnene til at poden fikk egen PC til jul (vi bruker Mac).
![]() |
#17 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Ja, men det er synd at en del systemer ikke kan brukes på Mac. Vi har egentlig bare mac privat, og jobb-PC'en vil jeg helst ikke låne bort. Men jeg gjør det selvsagt så lekser kan bli gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tatt for gitt at alle eier/har tilgang på data? [lekser]Det er vel omlag fem år sidan Hjelpemiddelsentralen slutta å gi stønad til PC for barn med dysleksi, fordi dette er noko som høyrer til eit husholdningsbudsjett. Så ja, det er i stor grad forventa.
![]() |
![]() |
#19 |
Elsker gamlis- godis
Jeg hadde jo pc før. Men brukte den aldri etter jeg fikk nettbrett. Vi har 4 ipader da.
![]() |
#20 |
Librocubicularist
|
It's Learning fungerer godt i Chrome, men ikkje i Safari.
![]() |
![]() |
|
|