Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du oliven?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du oliven?
Jeg elsker oliven! Har alltid syns det er godt. 25 11,96%
Jeg elsker oliven! Måtte venne meg til smaken. 65 31,10%
Jeg syns oliven er helt greit. Har alltid syns det smaker helt greit. 5 2,39%
Jeg syns oliven er helt greit. Måtte venne meg smaken. 37 17,70%
Jeg liker ikke oliven. 75 35,89%
Jeg spiser bare brokkoli. 2 0,96%
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-15, 17:38   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Liker du oliven?

Jeg er litt nysgjerrig. Etter en langhelg i Spania forrige helg hvor jeg virkelig forsøkte å lære meg å like oliven må jeg bare innse at det ikke kommer til å skje.

Er det sånn at man enten elsker eller "hater" oliven? Eller går det an å synes at det smaker helt greit?
For min egen del tror jeg det er noe med beskheten eller noe sånt som gjør at jeg ikke klarer smaken. Konsistensen er ok.

Og dere som liker den, har dere alltid likt eller måtte det læres?

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:39   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du oliven?

Nei.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:39   #3
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lært meg å like det. Foretrekker grønne oliven med stein. Plukker fortsatt av svarte oliven fra pizza, og skyr de grønne som er fylt med paprika. :grøss: Gleder meg som en unge til å spise store, deilige oliven i Hellas i sommer!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:40   #4
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elsker oliven i alle varianter.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:42   #5
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Foreldrene mine på ca 70 har lært seg å like det. De har trent siden 70-tallet. Den voksne datteren min har også delvis lært seg det.

Jeg har alltid likt oliven. Jeg strever mer med søte ting i mat.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:45   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Ja, gode så.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:45   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært meg å like det. Kan ikke spise dem rett fra glasset enda men nå elsker jeg oliven på pizza, brød, i pastaretter osv. Jeg UTSTO ikke oliven før, var vel 32-33 år da jeg begynte å like det. Husk at det er stor forskjell på oliven. De sorte fra vanlig butikk er stort sett fargebehandlede, ikke ekte sorte. Jeg liker best marinerte oliven fra ferskvaredisken i internasjonale butikker, kanongode. Fra vanlig butikk må det være kalamataoliven, uten stein. Lilla.

11-åringen har alltid elsket oliven, fra hun var året gammel. Samme med 1-åringen, hun får det sjelden pga. saltinnholdet (skyller dem først) men får hun et par oliven koser hun seg ihjel. 7-åringen kan spise det men helst ikke.

Sist redigert av Dixie Diner : 28-04-15 kl 17:51.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:47   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, liker ikke oliven. Innbilte meg selv at jeg gjorde det i rødvinstida tidlig i tyveårene, men det var bare jug.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:55   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker grønne oliven og kan spise dem som godteri. Men svarte oliven er bare ekkelt med mindre de er på pizza eller i pastaretter. Kan altså ikke svare.

Gammel 28-04-15, 17:57   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lært meg å like det, men er ikke så glad i de grønne. Store, svarte i Italia er best.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:57   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes grønne er ok etter lang tilvenning, men det er det.

Begynte tilvenningen på Zoo lounge (kul kafe i Oslo) for å virke litt kultivert en gang tidlig i 20 årene.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 17:58   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker oliven. Grønne, svarte, store små, jeg spiser dem alle som en.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 18:05   #13
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det tok sin tid men jeg kan nå spise store, grønne oliven med sten.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 18:06   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var ikke spesifik nok, pollen din - jeg spiser svarte oliven, om de er skivet opp og ligger i/på mat.

Grønne oliven klarer jeg ikke lære meg å like.

Gammel 28-04-15, 18:08   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oliven er snadder! Jeg likte det ikke da jeg var barn.

Gammel 28-04-15, 18:10   #16
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg liker ikke oliven. Storebror elsker oliven og har gjort det siden han var baby.

Gammel 28-04-15, 18:13   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei,og jeg har ingen planer om å lære meg å like det heller.

Gammel 28-04-15, 18:14   #18
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg spiser små biter av oliven på pizza, brød o.l hvis det kje er veldige mengder, men jeg kan ikke si at jeg liker det.
Har prøvd å venne meg til smaken, men greier det ikke.

Gammel 28-04-15, 18:22   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker oliven, men lærte ikke å like det før jeg var rundt 30. Det beste synes jeg er brune kalamati-oliven med sten. Jeg spiser ikke sånne sorte Eldorado-olivener uten sten som jo bare er fargede grønne (men jeg plukker det ikke bort, heller).

Begge mine barn har virkelig elsket oliven fra de var ca. 1,5 til de var 3-4, så er det helt stopp. Nå kan ingen av dem fordra det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-15, 18:34   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes oliven er kjempegodt, men brukte lang tid på å lære meg det. Moren min og jeg hadde som et slags prosjekt å spise minst én oliven hver gang det ble servert, men det tok sikkert over et år før jeg faktisk likte det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.