|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Altså resten av livet? Sist redigert av 007 : 16-05-15 kl 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Det er ikke akkurat livsløpsstandard på huset vårt, så det beror vel på hvor spreke vi holder oss. Jeg kan ikke tro at det er der jeg bor når jeg er 95, for å si det slik, men planer om å skifte det ut med en annen enebolig har vi ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg kan nok godt bo her jeg bor resten av livet - faktisk er det en perfekt leilighet for meg når ungene flytter ut (nå er den egentlig for liten, men vi klarer oss). Men jeg tviler på at jeg blir. Vi er et lite, sårbart sameie med åtte enheter, og jeg ser for meg at jeg flytter inn til byen og finner meg en leilighet i et større borettslag en diffus "gang i framtiden".
![]() |
#4 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Ja, det tror jeg faktisk. Det er livsløpsstandard her, så vi kan bo på bare en etasje.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Sånn under forutsetning av at jeg fremdeles har et langt liv foran meg: ikke på vilkår!
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Nei, når mannen ikke orker å måke den bratte bakken vår mer da flytter vi. Men det regner jeg med er minst 30 år til. Jeg vet ikke om vi kommer til å bo her så lenge, men vi har ingen planer enn så lenge. Vi har bodd her i 10 år, og har fremdeles masse vi vil gjøre her. Når det er "fint nok" så kanskje vi selger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Njæi... kan jeg ikke tenke meg. Det er masse trapper og bakker her. Kona har lyst å flytte mer sentralt når ungene flytter ut, jeg har ingen sterke meninger om akkurat det - men tenker at det høres logisk ut å ha mindre bolig og frigjøre penger.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Garantert ikke. Jeg har flyttet så mange ganger fra jeg var barn at jeg har vanskelig for å slå meg til ro noen plass ser det ut til. :nomade:
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Det er ikke livsløpsstandard hos oss heller, men jeg blir til de må bære meg ut, ja. Dette er Hjemme. Huset ligger på samme boligfelt som jeg er vokst opp på, og jeg kan ikke tenke meg å bo noe annet sted. (Bortsett fra kanskje Oxford, men da må jeg bli veldig rik først.
![]() |
![]() |
#11 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeg tror ikke det. Jeg får sikkert lyst på leilighet etter hvert. Men i overskuelig fremtid blir jeg her i rekkehuset mitt.
![]() |
![]() |
#12 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Nei. Selv om vi akkurat har flyttet inn og jeg er storfornøyd, vet jeg at dette ikke er siste stopp. Om vi ikke mellomlander på enebolig (bor i vertikaldelt halvpart nå), er både jeg og Rochermannen enige i at vi kjøper leilighet i byen med nok plass til overnattingsbesøk når vi ikke har hjemmeboende barn lengre.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Jeps, flytter ikke ut, men må bæres ut, dement, illeluktende og totalt i omsorgssvikt.
![]() |
#14 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Vi kan fint bo her til livet ender, men ser for meg at vi flytter til noe mindre etterhvert.
![]() |
#15 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Altså, jeg syntes det var grusomt å flytte noen usle kilometer ut av sentrum, og enda verre å flytte noen mil utenfor bygrensa.. Nåværende boform passer best for folk med barn, så jeg håper vi gir muligheten til noen andre når barna forlater redet. Vi har ikke akkurat diskutert det, det er så langt fram i tid uansett.
![]() |
#16 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?
Sånn kan nok vi også ende opp, bare med meg i byen.
![]() |
#17 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?
Jeg kjenner noen som gjorde det. Bare at de bodde i hver sin enorme enebolig. Hun der de alltid hadde bodd, han på drømmetomta ved sjøen. Sånn bodde de til en av dem døde.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?Njæ. Enten flytter vi ganske snart, eller så bygger vi ut og blir boende til Hiawata trenger større leilighet og bytter evt. denne med ham i en mindre, mer praktisk leilighet.
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?De tre første stedene vi bodde bodde vi i tre år hver. Nå har vi bodd her i elleve år og er virkelig kommet hjem. Her blir vi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Skal du bo der du bor nå til du "bæres ut"?I utgangspunktet ja. Vi tegnet huset slik at vi kan bli boende her til vi ikke er egnet til å bo hjemme lenger, og når den tid kommer ansetter vi privat hjemmehjelp for inntektene vi får fra utleiedelen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|