Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hotell i Roma

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-15, 14:23   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hotell i Roma

Noen tips til et fint hotell i Roma?

Vi skal tilbringe 3 netter i Roma; to før og en etter cruiseferie nå i sommer. Min mann har vært i Roma én gang før, men bet seg vel ikke akkurat merke i hvor det var gunstig å bo og ikke . Jeg har aldri vært der før.

Vi reiser med barn 7 og 9 år. Ønsker å bo rimelig sentralt, gjerne på et hotell med svømmebasseng eller tilgang på det i nærheten hvis mulig. Har ikke forhørt meg stort, men en kollega sa det var greit å bo ved Spansketrappene. Jeg har virkelig ingen anelse og lurer på om noen vet av et hotell de kan anbefale, evt. kan anbefale et par områder vi kan konsentrere oss om når vi søker?

Gammel 05-06-15, 14:30   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hotell i Roma

Tja. Sentralt OG med basseng er nok å håpe på mye. Og i tilfelle er det ikke alltid særlig sjarmerende. Vi har bodd på tre ulike hotell i Roma, et eller annet Navona-greier som nå er nedlagt like ved Piazza Navona, Hotel Torre Argentina like ved Pantheon-området (veldig praktisk og helt fint, men ikke fancy, hvis det er det du jakter på, og så har vi bodd på hotell med basseng bak Vatikanet. Det siste likte jeg ikke. Virker sentralt, men man går og går og går til alt. Bassenget var ikke kjempefint heller, heller ikke rommene. Husker ikke navnet på det engang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 14:31   #3
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville bodd ved Pantheon eller i Trastevere-området.

Gammel 05-06-15, 14:31   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg ville bodd ved Pantheon eller i Trastevere-området.

Ja, enig.

Gammel 05-06-15, 14:44   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det de sa. Og jeg ville slått fra meg tanken på basseng. Det er mye mer verdt å bo sentralt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 15:04   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Her har hotell med basseng, men da må dere reise kollektivt eller benytte hotellets shuttlebuss som går en gang i timen til Vatikanet.

http://www.booking.com/hotel/it/gtvi...up_children=0;

I tillegg til Pantheon og Trastevre synes jeg Spagna og Prati er gode bydeler å bo i.

Gammel 05-06-15, 15:04   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi bodde på SAS Radisson rett ved Termini en natt, der var det basseng på taket og veldig fint. Det er forholdsvis dyrt, men ikke helt håpløst. Det var veldig deilig etter tre uker på tur med varierende standard på hotellet!

Gammel 05-06-15, 17:06   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vet du ikke spurte om dette, men tipser likevel:

http://www.aftenbladet.no/reise/13-t...n-501601_1.snd

Har ikke prøvd alt dette, men noe av det. Roma er flott for barn, synes jeg! Mine likte seg godt, men nå er jo min sønn historiefantast, språkgal også. Verre med min datter, hun driter i alt det der så lenge hun får is.

Gammel 05-06-15, 17:10   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Synes rundt området ved Spansketrappen er greit utgangspunkt og sentralt, men med barn er vel Trastevere litt mindre biler og store gater. Gå gjerne opp i stjerner for å få god standard.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 17:14   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Synes rundt området ved Spansketrappen er greit utgangspunkt og sentralt, men med barn er vel Trastevere litt mindre biler og store gater. Gå gjerne opp i stjerner for å få god standard.

Synes spansketrappene er litt intetsigende. Kort å gå til feks Piazza del Popolo, og kanskje også Trevi. Men ellers er det mest motebutikker rundt der, jeg synes det er bedre i selve "kjernen" litt lenger inne i byen mellom Pantheon og Campo dei Fiori. Eller trastevere, men jeg foretrekker det for en rusletur eller kveldstur framfor å bo der.

Gammel 05-06-15, 17:26   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det kan godt være altså, vi bodde i det området, men vi bruker dagene på å gå overalt, så bare det var sentralt var det greit. Men vi hadde hotell som ikke holdt standard som lovet, Ihvertfall ikke rommet vårt, husker ikke navnet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 19:51   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Da dropper vi basseng. Enkelt og greit. Takker ellers for tips til områder å satse på, veldig greit å begynne, for søker man på Roma under ett så finnes det jo så mange muligheter at man ikke aner hvor og hva som er greit.

Vi tenker 4* eller mer. Greit skal vi ha det. Og badeferie får vi på cruiset som sådan, så det er ikke noe usentralt mot sjø, sol og bad vi er ute etter - ifht. basseng tenkte jeg mest på at det kunne være greit for barna på ettermiddagen eller noe, men det er langt fra noe must. Veldig ok å droppe som krav for min del. Jeg hadde et søk på hotell med basseng før i dag, da kom det opp et hotell med noe som viste seg å være et plaskebasseng i plast . Jeg lo så jeg grein.

Gammel 05-06-15, 20:46   #13
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var veldig fornøyd med dette: http://www.hotellunetta.com Rett ved Pantheon.

Gammel 05-06-15, 21:08   #14
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Vi bodde på Cardinal St Peter , der er det basseng. Tror ungene var 6 og 9 år gamle da. Det var 3-400 meter å gå til trafikkert hovedgate med mange bussavganger, og en god del restauranter og kafeer i gangavstand. Måtte riktignok med buss for å komme oss inn til severdighetene, men busstilbudet var bra og turen tok ikke mange minuttene.

Gammel 05-06-15, 21:24   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Vi bodde på Cardinal St Peter , der er det basseng. Tror ungene var 6 og 9 år gamle da. Det var 3-400 meter å gå til trafikkert hovedgate med mange bussavganger, og en god del restauranter og kafeer i gangavstand. Måtte riktignok med buss for å komme oss inn til severdighetene, men busstilbudet var bra og turen tok ikke mange minuttene.

DET var det! Cardinal St Peter! Der var det vi var.

Gammel 05-06-15, 22:09   #16
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

DET var det! Cardinal St Peter! Der var det vi var.

Hvordan kan man glemme det navnet?

Synes hotellet var bra nok, jeg. Det hjalp kanskje på at vi fikk connecting rooms med utsikt mot Peterskirken.

Gammel 05-06-15, 23:59   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Hvordan kan man glemme det navnet?

Synes hotellet var bra nok, jeg. Det hjalp kanskje på at vi fikk connecting rooms med utsikt mot Peterskirken.

Du kan så si.

Jeg syntes det var lite sjarmerende, litt slitt, og det var milevis å gå nedover mot Vatikanet, og selv da er det jo et stykke over elven mot alt det andre.

Gammel 06-06-15, 08:46   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Her er det vi bodde på. Nå var vi der bare en natt på returen fra tre uker, så vi hadde hatt en uke på et betydelig billigere hotell i starten av ferien, men det var mindre sentralt enn dette. Jeg syntes det var deilig, i hvert fall!

Gammel 06-06-15, 10:03   #19
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synes spansketrappene er litt intetsigende. Kort å gå til feks Piazza del Popolo, og kanskje også Trevi. Men ellers er det mest motebutikker rundt der, jeg synes det er bedre i selve "kjernen" litt lenger inne i byen mellom Pantheon og Campo dei Fiori. Eller trastevere, men jeg foretrekker det for en rusletur eller kveldstur framfor å bo der.

Vi fant mange gode restauranter inn mot Piazza del Popolo, rolig gammelt område. Nær Borgheseparken hvis en blir lei av bylarmen, og kjekt med T bane stasjon i nærheten. Indre by er jo liten, trappen, fontenen og Pantheon tar ikke lang tid.

Gammel 06-06-15, 11:09   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vi fant mange gode restauranter inn mot Piazza del Popolo, rolig gammelt område. Nær Borgheseparken hvis en blir lei av bylarmen, og kjekt med T bane stasjon i nærheten. Indre by er jo liten, trappen, fontenen og Pantheon tar ikke lang tid.

Ja, sant det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.