|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Vi sysler med ideen om et større ombyggings- og oppusingsprosjekt av rekkehusleiligheten. Vi er fullstendig utdaterte på hva som egentlig er moderne på interiørfronten for tiden. Det er blant annet snakk om å legge nye varmekabler og fliser på et lite toalettrom og i entreen, legge nye golv i store deler av leiligheten, fjerne gamle strier og få opp noe nytt på veggene.
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Jeg er god på dette, men dyr.
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Her er man takknemlig for alle råd man kan få, uansett pris!
![]() |
#5 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Jeg forventer ikke at folk skal foreslå interiør for akkurat oss, altså. Jeg trenger bare en pekepinn på hva som egentlig har skjedd på interiørfronten de ti siste årene.
![]() |
#6 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
Tusen takk!
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Jeg står midt oppi det samme selv, og prøver å finne ut hva som er moderne for tiden. Og så begynte jeg å tenke på at det som er moderne nå ikke nødvendigvis er moderne om 20 år, så jeg tror jeg heller fokuserer på hva jeg liker og heller prøver å holde det så enkelt og nøytralt som mulig. Men det er jo meg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
Ja, jeg er enig. Vi valgte å male alle vegger eggehvite da vi flyttet inn her for snart ti år siden. Det føles jo langt mindre avskrekkende nå ti år etter enn da vi malte over gule, grønne og burgunder vegger fra seint åtti- eller tidlig nittitall i sin tid. Jeg ser for meg at vi kommer til å velge lyse farger denne gangen også. Stria som vi valgte for ti år siden er enkel med lite struktur, og den fungerer til dels ennå, synes jeg. Det er verre med de eldre striegreiene som er igjen fra forrige eier eller eda lengre tilbake. Det er ikke fiskebein, men ikke så langt unna. Men hva bruker man som underlag nå for tida, egentlig? Hvilke muligheter finnes der ute? Vi liker det enkelt, og jeg tror verken sterke farger eller mønstrete tapeter passer så godt hos oss.
![]() |
#13 |
Rastløs dagdrømmer
|
Vi er usikre på hvor mye penger vi vil legge i prosjektet, siden vi ikke helt klarer å se for oss hvor gode løsningene blir. Det er litt kjipt å ha lagt inn så mye penger i dete at vi blir nødt til å bo her i 15 år til fordi vi ikke har råd til å flytte.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Huset vi overtar har utelukkende glassfiberstrie på veggene og jeg kjenner at jeg har svært lite lyst til å begynne å male på det. Alternativet er å helsparkle veggene, men da må vi få inn fagfolk. Vi får se hva vi gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Rastløs dagdrømmer
|
Helsparkler man oppå stria da, eller?
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du vurdert veggfornyer? Det høres ut som et greit alternativ til helsparkling, men jeg vet ikke hvordan det fungerer i praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
X First Lady
Helt enig. Blir utrolig kostbart om man skal følge moten og ikke minst ha likt interiør som alle andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Jeg anbefaler IKKE veggfornyer (en slags tapet som skal legges oppå strien) ihvertfall. Det ble ikke pent, og det må egentlig sparkes mye for at ikke struktur og evt andre ujevnheter ikke skal synes igjennom. Skikkelig, skikkelig misfornøyd, og vi har måttet gjøre alle de veggene om igjen (la panel istedet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Helsparkling er ikke vanskelig, og blir definitivt penest. Vi har prøvd veggfornyer, men selv vår lite mønsteret strie syns gjennom fremdeles.
![]() |
#20 |
søt
![]() Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?Vår veggfornyer ble kjempebra! Ellers liker jeg veldig godt marokkanske fliser. Søk på det!
![]() |
|
|