Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-15, 11:22   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?

Vi sysler med ideen om et større ombyggings- og oppusingsprosjekt av rekkehusleiligheten. Vi er fullstendig utdaterte på hva som egentlig er moderne på interiørfronten for tiden. Det er blant annet snakk om å legge nye varmekabler og fliser på et lite toalettrom og i entreen, legge nye golv i store deler av leiligheten, fjerne gamle strier og få opp noe nytt på veggene.

Vi trenger tips tips til golvfliser til toalettrommet og entreen, alternativer til strie til veggene i stue, i entre og på soverom og fargevalg.

Vil gjerne se bilder hvis noen føler seg kallet til å hjelpe!

Gammel 21-03-15, 11:45   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen oppdatere oss på interiørfronten?

Jeg er god på dette, men dyr.
Sier mine venninners menn(og venninnene) når sluttregningen kommer.
Men alle resultatene er blitt fantastisk bra.

Skal dere flytte vegger og bytte innredning også?

Har du en oversiktstegning?

Gammel 21-03-15, 12:08   #3
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er man takknemlig for alle råd man kan få, uansett pris! Har dessverre ingen oversiktstegning utover det snekkerfirmaene trenger for å gi oss et prisoverslag (se vedlegg).

Dagens leilighet er slik:
1. etg: Entre, bad, toalettrom, kjøkken og et forholdsvis romslig soverom.
2. etg: Stue og to små soverom

(I tillegg har vi kjeller med noe lavere takhøyde, men med utvidede kjellervinduer, slik at vi kan sove der. Kjelleren består i dag av vaskerom, liten kjellerstue og arbeidsrom. Dette er ikke tegner inn)

Vi sysler altså med å åpne veggen i 1. etg. mellom kjøkken og soverom. Da vil i så fall dagens romsligste soverom bli til en liten stue. Vi vurderte opprinnelig å flytte trappa også, slik at den ikke skal bli stående midt i rommet. Vi vurderte i tillegg å flytte badet til 2. etg. Håndtverkerne som har vært på besøk mener alle at et slikt prosjekt vil bli veldig omfattende og kostbart.

I 2. etg. er det snakk om å sette opp en lettvegg slik at vi får tre soverom der mot dagens to.

Dette er tanker vi forsåvidt har vært inne på i flere år, men vi er veldig usikre på hvor mye det eventuelt vil løse for oss i forhold til ønsket om å ha et større oppholdsrom og samtidig ivareta antall soverom.

Vedlagte filer
Filtype: pdf Plantegning-kopi.pdf (39,0 KB, 46 visninger)
Gammel 21-03-15, 12:43   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøp noen interiørblader og se hva dere liker? Det er jo håpløst å foreslå interiør for andre sånn helt ut av det blå?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 13:00   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg forventer ikke at folk skal foreslå interiør for akkurat oss, altså. Jeg trenger bare en pekepinn på hva som egentlig har skjedd på interiørfronten de ti siste årene.

Jeg har forsøkt å lete meg fram i interiørblogger uten å bli noe særlig klokere. Interiørblader kan jeg selvsagt også prøve, men hvilke er i så fall å anbefale?

Jeg mangler den evnen å se for meg hvordan ting kan bli. Det er nok derfor vi er veldig treige med å sette i gang slike prosjekter.

Gammel 21-03-15, 13:14   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

http://www.ifi.no/trender
http://www.dagbladet.no/2010/02/26/t...likk/10595709/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 13:34   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og gullet kan komme en tur.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 13:51   #8
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Tusen takk!

Gammel 21-03-15, 13:52   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg og gullet kan komme en tur.

Gjerne det, men jeg er stygt redd dere beordrer riving og gjenoppbygging av hele kåken.

Gammel 21-03-15, 13:59   #10
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg står midt oppi det samme selv, og prøver å finne ut hva som er moderne for tiden. Og så begynte jeg å tenke på at det som er moderne nå ikke nødvendigvis er moderne om 20 år, så jeg tror jeg heller fokuserer på hva jeg liker og heller prøver å holde det så enkelt og nøytralt som mulig. Men det er jo meg da.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 13:59   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Gjerne det, men jeg er stygt redd dere beordrer riving og gjenoppbygging av hele kåken.

Det tror jeg nødvendigvis ikke. Jeg hjelper en venninne nå som har arvet et hus som skal leies ut og hun har stramt budsjett og mye bør gjøres.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 14:16   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg står midt oppi det samme selv, og prøver å finne ut hva som er moderne for tiden. Og så begynte jeg å tenke på at det som er moderne nå ikke nødvendigvis er moderne om 20 år, så jeg tror jeg heller fokuserer på hva jeg liker og heller prøver å holde det så enkelt og nøytralt som mulig. Men det er jo meg da.

Ja, jeg er enig. Vi valgte å male alle vegger eggehvite da vi flyttet inn her for snart ti år siden. Det føles jo langt mindre avskrekkende nå ti år etter enn da vi malte over gule, grønne og burgunder vegger fra seint åtti- eller tidlig nittitall i sin tid. Jeg ser for meg at vi kommer til å velge lyse farger denne gangen også. Stria som vi valgte for ti år siden er enkel med lite struktur, og den fungerer til dels ennå, synes jeg. Det er verre med de eldre striegreiene som er igjen fra forrige eier eller eda lengre tilbake. Det er ikke fiskebein, men ikke så langt unna. Men hva bruker man som underlag nå for tida, egentlig? Hvilke muligheter finnes der ute? Vi liker det enkelt, og jeg tror verken sterke farger eller mønstrete tapeter passer så godt hos oss.

Gammel 21-03-15, 14:19   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det tror jeg nødvendigvis ikke. Jeg hjelper en venninne nå som har arvet et hus som skal leies ut og hun har stramt budsjett og mye bør gjøres.

Vi er usikre på hvor mye penger vi vil legge i prosjektet, siden vi ikke helt klarer å se for oss hvor gode løsningene blir. Det er litt kjipt å ha lagt inn så mye penger i dete at vi blir nødt til å bo her i 15 år til fordi vi ikke har råd til å flytte.

Gammel 21-03-15, 16:25   #14
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Huset vi overtar har utelukkende glassfiberstrie på veggene og jeg kjenner at jeg har svært lite lyst til å begynne å male på det. Alternativet er å helsparkle veggene, men da må vi få inn fagfolk. Vi får se hva vi gjør.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 16:56   #15
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Huset vi overtar har utelukkende glassfiberstrie på veggene og jeg kjenner at jeg har svært lite lyst til å begynne å male på det. Alternativet er å helsparkle veggene, men da må vi få inn fagfolk. Vi får se hva vi gjør.

Helsparkler man oppå stria da, eller?

Gammel 21-03-15, 17:19   #16
Cauchy

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har du vurdert veggfornyer? Det høres ut som et greit alternativ til helsparkling, men jeg vet ikke hvordan det fungerer i praksis.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 17:21   #17
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Og så begynte jeg å tenke på at det som er moderne nå ikke nødvendigvis er moderne om 20 år, så jeg tror jeg heller fokuserer på hva jeg liker og heller prøver å holde det så enkelt og nøytralt som mulig. Men det er jo meg da.

Helt enig. Blir utrolig kostbart om man skal følge moten og ikke minst ha likt interiør som alle andre.
Jeg har alltid hatt lyse vegger også på 90 tallet og har aldri likt tunge gardiner. Nå har jeg valgt å ikke ha gardiner.
Nøytrale møbler/ting kan fint blandes med litt gammelt/antikt innslag.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 17:26   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler IKKE veggfornyer (en slags tapet som skal legges oppå strien) ihvertfall. Det ble ikke pent, og det må egentlig sparkes mye for at ikke struktur og evt andre ujevnheter ikke skal synes igjennom. Skikkelig, skikkelig misfornøyd, og vi har måttet gjøre alle de veggene om igjen (la panel istedet).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 17:27   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Helsparkling er ikke vanskelig, og blir definitivt penest. Vi har prøvd veggfornyer, men selv vår lite mønsteret strie syns gjennom fremdeles.
Prisen blir også omtrent den samme, selv om det tar litt lengre tid med sparkling blir frustrasjonsnivået vesentlig lavere. Veggfornyer er noe skikkelig herk å få opp syns vi.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-15, 18:04   #20
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vår veggfornyer ble kjempebra! Ellers liker jeg veldig godt marokkanske fliser. Søk på det!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.