|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Farge på vegger i gangenJeg har en kjempestor gang med masse dører og vinkler, uten vinduer. Gulvet er i mørk grå skifer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Farge på vegger i gangen
Den er litt gul, er den ikke? Jeg har sett litt på Skumring og Morgendis, de er litt i samme "fargestyrke", men mindre gule. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
etterpåklokest
|
Du må nesten komme og se sånn som det er nå altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren nok
|
Joda. Men den Morgendis er såpass lys, at jeg tror ikke det er noe problem. Den tipper jeg går fint til svart også
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farge på vegger i gangenJeg tror det blir penere med en "farge" på veggen enn med hvit overalt. Jeg ville valgt en gråfarge. Hvis gulvet er skifer så er det gjerne fuget med en lysere gråfarge sånn at du kan ta opp fargen fra fugene til veggene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Farge på vegger i gangenDere har sikkert rett i at en lys gråfarge ikke blir for mørkt. I alle fall ikke når vi i tillegg får inn noen lamper som faktisk lyser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Farge på vegger i gangenJeg har Skumring i gangen min, som ikke har naturlig lys og er full av dører. Nå er gulvet ganske lyst (natur eik), men jeg hadde mørke terakottafliser der før. Fargen var lys og fin med det gamle, mørke gulvet og er det fortsatt. Jeg elsker Skumring og maler på nytt med samme farge nå som jeg pusser opp stue/kjøkken.
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
Det synes jeg da må være helt greit
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Farge på vegger i gangenJeg anbefaler Kalk, helst i Pure Color eller hva den heter, den aller matteste fra Jotun. Den er også snill dersom overflaten ikke er perfekt. Med hvit tak, hvite dører og tid lister så tror jeg det blir luftig og lekkert.
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Farge på vegger i gangenKalk må ha hvitt uten gult i, som kontrast. Hvitt med gult blir skittent.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Farge på vegger i gangenPrøvemaling er lurt, særlig for grått.
![]() |
#20 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Farge på vegger i gangenJeg så på bilder av den i ettermiddag, faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|