|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Slektsgranskning, hvordan?Jeg er en nysgjerrig person. Så når mamma i dag sier at min oldefar ble evakuert fra Svalbard til Skottland da krigen kom og antagelig fikk et barn der borte, så kjenner jeg at jeg vil vite fortsettelsen.
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Slektsgranskning, hvordan?Jeg kan en del om sånn graving, men det er vanskelig å komme med konkrete generelle råd. Hvor man skal lete og hvordan avhenger veldig av hvor mye du vet om ham ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Slektsgranskning, hvordan?Et søk gav meg med hvilken båt og dato for når de ble evakuert.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Slektsgranskning, hvordan?Jeg registrerte meg på geni.com og myheritage.com og løsning alt jeg visste og spurte også eldre i slekten. Plutselig så fikk jeg napp på ganske kort tid så var jeg tilbake til 1400-tallet på en side av slekten og ganske langt tilbake på andre sider. Vel investerte penger å bli medlem der (du får mye mer svar om du betaler). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Slektsgranskning, hvordan?Takk for tips, Pelen.
![]() |
![]() |
|
|