Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp til å velge stoler til lese-/kosekrok

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-15, 18:10   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp til å velge stoler til lese-/kosekrok

Etter mye fram og tilbake, har vi funnet ut at vi ikke ønsker oss sofa til det "nye" arealet vårt likevel. Vi ønsker oss i stedet en lese-/kosekrok innredet med et par gode stoler, leselampe, et lite bord, kanskje og musikkanlegg. Har såvidt begynt å kikke på stoler. Jeg er veldig forelsket i ]Mobile-stolen fra Formfin http://www.formfin.no/produkter.php?...age=no#tillegg To slike stoler, et lite bord og en kul og god retroinspirert leselampe kunne nok ha passet godt inn i rommet. Formfin-stolen er god å sitte i, men jeg tror jeg vil savne noe å ha føttene på. Etter å ha prøvd samtlige av de utstilte stolene hos Møbelringen i dag, fant jeg ut at stolen på det vedlagte bildet var best å sitte i. Den er i riktig farge, men utseendemessig er den ikke like kul som Formfin-stolen. Dessuten vil det vel se ufattelig teit ut med to slike stoler ved siden av hverandre, vil det ikke?

Tips og innspill tas i mot med stor takk!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FullSizeRender-4.jpg (147,0 KB, 73 visninger)
Gammel 08-08-15, 18:31   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til å velge stoler til lese-/kosekrok

En løsning hadde kanskje vært å kjøpe en løs fotskammel til en av Formfin-stolene?

Kunne denne ha gått?http://www.furniturebox.no/no/artikl...n-lysegra.html Eller mulig den blir for høy til Formfin?

Gammel 08-08-15, 18:51   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To sånne ved siden av hverandre blir litt omsorgsboligaktig for meg må jeg innrømme. Formfin var fine, men de er jo ikke helt sånn godstol å sitte lenge og lese i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-15, 18:54   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

To sånne ved siden av hverandre blir litt omsorgsboligaktig for meg må jeg innrømme. Formfin var fine, men de er jo ikke helt sånn godstol å sitte lenge og lese i.

Jeg vet. Finnes det godstoler det passer å ha ved siden av hverandre?

Gammel 09-08-15, 00:47   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Litt sånn gammeldags ørelappstol kanskje? Eller to forskjellige som allikevel passer sammen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 01:00   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Liker disse, men altfor dyre. :svett:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (7,9 KB, 18 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 01:43   #7
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baloo-stolen. http://blogg.bohus.no/2015/01/07/bal...-av-60-tallet/

Gammel 09-08-15, 09:12   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Schelly-stoler fra Bo Concept (selges via Skeidar). De er store og kan krypes oppi, og kommer også med fotskammel. Jeg syns Bo Concept og Skeidar har endel fint som kan passe til å ha to stykker i gruppe. Se på Globe, Havanna, Royan og Vernon, f.eks.

http://www.boconcept.com/nn-no/furni...d-svingløsning

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 11:05   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Liker disse, men altfor dyre. :svett:

Fine! Hvor er de fra?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Baloo-stolen. http://blogg.bohus.no/2015/01/07/bal...-av-60-tallet/

Fin! Takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har Schelly-stoler fra Bo Concept (selges via Skeidar). De er store og kan krypes oppi, og kommer også med fotskammel. Jeg syns Bo Concept og Skeidar har endel fint som kan passe til å ha to stykker i gruppe. Se på Globe, Havanna, Royan og Vernon, f.eks.

http://www.boconcept.com/nn-no/furni...d-svingløsning

Takk for gode tips!

Gammel 09-08-15, 11:05   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Litt sånn gammeldags ørelappstol kanskje? Eller to forskjellige som allikevel passer sammen.

Takk! Problemet er at jeg har problemer med å se hva som passer sammen.

Gammel 09-08-15, 11:22   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

To slike i forskjellige farger for eksempel.

Eller denne og den over.

Mulig jeg har en veldig "quirky" stil altså. Jeg er ikke så opptatt av hva som er moderne.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 11:53   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Foreldrene mine har lesekrok med to av de der peel-stolene. De er veldig gode å sitte i, men litt dyre. Ser helt ok ut.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 12:20   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for tips, frukt! Fine stoler. Det er helt sikkert en mulighet å kjøpe to ulike. Jeg ser hva du mener.

Neket: Jeg måtte bilde-google peel-stoler. Fine de også. Takk for tips!

Gammel 09-08-15, 12:22   #14
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Jeg synes det er enklest å se for seg slik type stol som den Teflona viser fram eller noen av de Tallulah foreslo sånn interiørmessig. Så er det bare å finne ut hvilke som også er gode å sitte i og som kan funke med fotskammel også.

Gammel 09-08-15, 15:28   #15
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Prøv Delta fra Brunstad.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 15:32   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Prøv Delta fra Brunstad.

Den tror jeg faktisk at jeg prøvesatt hos Møbelringen i går. Veldig fin stol, men jeg er litt usikker på hvordan det blir med to slike med krakk også?

Gammel 09-08-15, 15:40   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lamino er i lignende stil men mindre ruvende.

(Stolen Teflona viser er fra Hay.)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 15:56   #18
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Den tror jeg faktisk at jeg prøvesatt hos Møbelringen i går. Veldig fin stol, men jeg er litt usikker på hvordan det blir med to slike med krakk også?

Våre er nå plassert på loftsstua, men de ser slik ut sammen.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-15, 16:03   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Lamino er i lignende stil men mindre ruvende.

(Stolen Teflona viser er fra Hay.)

Takk for tips! Jeg burde ha skjønt at Teflona-stolene var fra Hay. De har så mye fint!

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Våre er nå plassert på loftsstua, men de ser slik ut sammen.

Takk for hjelpen! Stolene ser fine ut hos dere. Hos oss blir lesekroken mer sentralt plassert i huset, så jeg tror kanskje vi bør ha noe mindre ruvende.

Gammel 09-08-15, 16:44   #20
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Og du får skammel også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (22,9 KB, 5 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.