Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Erfaring med billig-laminat?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-15, 14:34   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Erfaring med billig-laminat?

Noen som har brukt en av de billigere laminat-typene? Jeg tenker f.eks på Logoclic fra Bauhaus eller noe i samme prisskikte. Noen som har prøvd? Skal eventuellt legges på ungdomsrom. Lett å legge? Grei kvalitet?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 15:53   #2
Varta
Bookhouse girl

Varta sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Erfaring med billig-laminat?

Vi har klikklaminat fra Ikea, og jeg kjøper vel ikke det igjen. Låsene er ikke gode nok, og overflaten er litt sprø så det er fort gjort at det skaller av en liten bit.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 16:20   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en billig ett-eller-annet, og vi angrer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 18:31   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Uff da. Noen fikk nemlig ånden over seg og kjøpte laminat etter jobb. Fant ut at jeg måtte nesten kjøpe i dag hvis den skulle rekke å ligge i 48 timer, har tenkt at eldste skal overraskes med nytt gulv når hun kommer hjem fra sommerleir på fredag nemlig.

Kjøpte ikke de billigste da, jeg kjøpte en midt på treet omtrent - pergo original. Satser på at det går greit, eller hva tror dere?

Gammel 10-08-15, 18:34   #5
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi har billig pergolaminat på kjøkkenet, vi er fornøyd vi.

Gammel 10-08-15, 18:36   #6
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

De erfaringene jeg har med billig-laminat, er at den skaller lett i kantene. Greit i rom som ikke er veldig mye i bruk, ellers ikke.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 19:01   #7
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Her sniker jeg litt.
Jeg skal kjøpe klikklaminat til bruk i gang...kun en person som bor der pluss litt besøk av og til, men ganske lite slitasje. Hvor kjøpe? Og hva koster det sånn ca? Ca 10 kvadrat... det er meg og den oppussingen hos mamsen igjen...

Gammel 10-08-15, 19:12   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har noe rimelig kjøpt på Fliskompaniet. Jeg husker ikke prisen og vet ikke hva som er billig laminat, dette kostet godt under 100 kvadraten. Det holder helt fint på soverommene. Ingen flising eller annet. Rett inn for døra er det en forholdsvis liten bit som sklir litt så det blir åpning mot ved skjøten. Jeg antar det er fordi vi har litt stor glippe i enden, vet ikke om det har noe med kvalitet å gjøre.

Gammel 10-08-15, 19:24   #9
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Her sniker jeg litt.
Jeg skal kjøpe klikklaminat til bruk i gang...kun en person som bor der pluss litt besøk av og til, men ganske lite slitasje. Hvor kjøpe? Og hva koster det sånn ca? Ca 10 kvadrat... det er meg og den oppussingen hos mamsen igjen...

Jeg ville kjøpt pergo på Coop tilbud. Pergo er ok. 119 pr kvadrat for to ulike varianter nå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 19:26   #10
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg ville kjøpt pergo på Coop tilbud. Pergo er ok.

Har du link?

Gammel 10-08-15, 19:28   #11
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

https://coop.no/coop-extra-bygg/medl...t/medlemskupp/

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-15, 20:47   #12
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Perfekt!!

Gammel 10-08-15, 22:27   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har billig laminat på gutterommet og det er like fint og ingen flising.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 11:11   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Så bra, Tinka!

Jeg kjøpte denne: http://megaflis.no/pergo-living-expr...longplank.html

Har bare lagt dyr Alloc før, men kassen er litt bunnskrapt etter sommerferien. I tillegg har ikke denne alu-lock så jeg kan bruke laminatkutter - da går det jo mye fortere.

Gammel 11-08-15, 11:15   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg at du har kjøpt, men vi har ganske billig laminat på soverommene. Det har vært null problem. Det er jo gulv man ikke går veldig mye på, og bare i sokkelesten. Det er derfor ikke særlig belastning eller slitasje.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-15, 11:30   #16
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en superbillig laminat vi kjøpte til et tilbygg (stue) som er midlertidig til vi bytter alt gulvet i stuene. Det har vi .. kremt.. hatt i tre år, og det kostet 69 kr pr m2. Ingenting skaller av men det er blitt litt slitt på toppen der vi har hatt en gyngestol. På et soverom hadde jeg ikke nølt!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 19:06   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Så bra, Tinka!

Jeg kjøpte denne: http://megaflis.no/pergo-living-expr...longplank.html

Har bare lagt dyr Alloc før, men kassen er litt bunnskrapt etter sommerferien. I tillegg har ikke denne alu-lock så jeg kan bruke laminatkutter - da går det jo mye fortere.

Blir ganske hard bruk her grunnet at junior sitter i rullestol og vi har katter og hund som også kan slite på gulvet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 22:24   #18
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pergo er grei kvalitet. Vi har noe billigere fra COOP som heter Promo på datarommet og Minstemor sitt rom som kostet rundt femtilappen pr kvadrat, det har ligget i 8-10 år nå og er greit nok. Skaller lett av enkelte plasser, men holder ellers greit.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 00:33   #19
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Pergo er grei kvalitet. Vi har noe billigere fra COOP som heter Promo på datarommet og Minstemor sitt rom som kostet rundt femtilappen pr kvadrat, det har ligget i 8-10 år nå og er greit nok. Skaller lett av enkelte plasser, men holder ellers greit.

Det ble det jeg gikk for til mammas stue. Men jeg tenkte at slitasjen er minimal, hun bor alene og vi er på besøk innimellom. Billig og bra. Jeg var på ByggMax og de sa at den absolutt var anbefalt til slikt bruk som vi skisserte.

Gammel 15-08-15, 09:57   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi prøvde noe veldig billig en gang og gjentar ikke suksessen. Det var faktisk pergo, men en av de billigste utgavene deres. greit å legge, men hardt og kaldt og fikk lett sår.
Samme med billig parkett vi hadde en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.