Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-15, 13:46   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!

Jeg har i grunn ikke sett Mad Max-filmene siden åtti/nitti-tallet en gang, bortsett fra litt hist og pist når de sender Thunderdome på TV. Men så plutselig så jeg traileren til en ny Mad Max-film! Jeg så sånn her ut etter å ha sett den: Jeg var helt gjennomsvett!

(Kilde: youtube.com)

Jeg elsker Mad Max-universet. Det er nesten ingen andre filmer som greier å lage et så vilt, dystopisk, sært univers. Cirque du Soleil møter Hunter S. Thompson. På Meskalin!

Vi gikk rett hjem og så den aller første Mad Max-filmen, som forklarer hvorfor Max har blitt som han har blitt. Jeg hadde faktisk ikke sett den, og det tror jeg egentlig gjelder ganske mange. Fun fact: Bad guyen i første og siste film er spilt av samme fyr (enda morsommere: en av de andre bad guyene er bonden fra Heldiggrisen Babe, en film som faktisk er regissert av Mad Max-regissøren).

Det er helt utrolig at gubber på over 70 år har laget denne filmen. Filmfotografen hadde egentlig gått av med pensjon, men kom tilbake. De har jobbet med filmen siden 90-tallet, og svært, svært lite er blue screen. Her snakker vi ekte kjøretøyer som de har bygget på i over to år, og strengt regisserte scener i ørkenen i Namibia. Over 90% av filmens effekter er ekte! Musikken. Lydbildet. Det visuelle. Filmingen. Og stuntene. Wow. Mange av rollene er faktisk besatt av akrobater fra nevnte Cirque du Soleil.

Jeg rambler. Jeg vet. Men det er ingen annen måte å snakke om denne filmen på.

En liten spoilertag:
Dette er på ingen måte en Mad Max-historie. Dette er Furiosas historie. Max er en biperson. Og fy søren for en heltinne Charlize Theron portretterer!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:47   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!

Jeg så den på kino på mandag, en fantastisk film! Vi gliste godt i timer etterpå.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:49   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Fun fact: En av damene er barnebarnet til Elvis Presley.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:50   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Fun fact: En av damene er barnebarnet til Elvis Presley.

Og en av de andre er dattera til Lenny Kravitz og hun fra Cosby.

Gammel 20-05-15, 13:51   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Må man ha sett de andre filmene først, eller kan man starte med denne?

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 13:53   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Må man ha sett de andre filmene først, eller kan man starte med denne?

Du kan godt starte med denne. Det er en løsrevet historie. Og som sagt; jeg tror de aller færreste har sett den aller første.

Gammel 20-05-15, 13:58   #7
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er invitert med på date av Rochermannen! Hurra!!

Gammel 20-05-15, 14:26   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er helt fantastisk.

Og det er jo ekstra tilfredsstillende å se den og anbefale den når man vet om de patetiske MRA-ene(*) som akker og hyler og vil at folk skal boikotte den fordi det er DAMER i den og Mad Max ikke er hovedpersonen og den som styrer skuta, og som mener at feministene har ØDELAGT et fantastisk stykke AMERIKANSK ( ) kultur.

(*) Men's Rights Activists

Gammel 20-05-15, 14:31   #9
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Nå ble jeg plutselig mye mer positivt innstilt! Mannen har så lyst til å dra på denne, jeg har vært en smule skeptisk forråsiresånn, men det uten at jeg har lest noe om filmen i det hele tatt. Per def. er jeg ganske skeptisk til en del av filmene han har veldig lyst til å se, hehe.

Men nå fikk jeg jo lyst til å se filmen!

Gammel 20-05-15, 14:32   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Amerikansk kultur, du.

Gammel 20-05-15, 14:51   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den er helt fantastisk.

Og det er jo ekstra tilfredsstillende å se den og anbefale den når man vet om de patetiske MRA-ene(*) som akker og hyler og vil at folk skal boikotte den fordi det er DAMER i den og Mad Max ikke er hovedpersonen og den som styrer skuta, og som mener at feministene har ØDELAGT et fantastisk stykke AMERIKANSK ( ) kultur.

(*) Men's Rights Activists

Jeg gjetter på at problemet er at damene har på klær?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 14:54   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er den verdt å se selv om man ikke har noe som helst forhold til de originale Mad Max-filmene? :bodde på landet:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 14:56   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sett traileren jeg og, så har absolutt tenkt å se den på kino!
Men er det lurt å se den gamle først? Usikker på om jeg har gjort det..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 15:00   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor skummel/ekkel er den?

:sier filmpingla litt nervøst:

Gammel 20-05-15, 15:02   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billetter bestilt!

Gammel 20-05-15, 15:07   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er den verdt å se selv om man ikke har noe som helst forhold til de originale Mad Max-filmene? :bodde på landet:

Ikke nødvendig. Men du vil sikkert se dem etterpå.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men er det lurt å se den gamle først? Usikker på om jeg har gjort det..

De gamle. Det er tre stykker før denne.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvor skummel/ekkel er den?

:sier filmpingla litt nervøst:

Ikke noe særlig. Jeg snudde meg litt to ganger tror jeg, men det er lite gørr.

Gammel 20-05-15, 15:10   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hvis dere vil nerde med bakgrunnshistorien: http://p3.no/filmpolitiet/2015/05/ma...ksimale-kraft/

Også burde denne vekke noen minner:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 20-05-15, 15:12   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ganske sikker på at kjæresten har sett de gamle
Så bestilte kinobilletter uten å spørre han.

Gammel 20-05-15, 15:16   #19
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi var å så den på lørdag. Vi gliste også godt etterpå, og jeg flirer enda av gitaristen på panseret.
Jeg syns den var litt treg første halvdel, men så tok den seg kraftig opp og ble råspennende og bra.
Jeg syns ingenting var skummelt eller ekkelt, og jeg er megapingle.

Gammel 20-05-15, 15:17   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, herregud, gitaristen og trommisene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.