|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!
(Kilde: youtube.com) Jeg elsker Mad Max-universet. Det er nesten ingen andre filmer som greier å lage et så vilt, dystopisk, sært univers. Cirque du Soleil møter Hunter S. Thompson. På Meskalin! Vi gikk rett hjem og så den aller første Mad Max-filmen, som forklarer hvorfor Max har blitt som han har blitt. Jeg hadde faktisk ikke sett den, og det tror jeg egentlig gjelder ganske mange. Fun fact: Bad guyen i første og siste film er spilt av samme fyr (enda morsommere: en av de andre bad guyene er bonden fra Heldiggrisen Babe, en film som faktisk er regissert av Mad Max-regissøren). Det er helt utrolig at gubber på over 70 år har laget denne filmen. Filmfotografen hadde egentlig gått av med pensjon, men kom tilbake. De har jobbet med filmen siden 90-tallet, og svært, svært lite er blue screen. Her snakker vi ekte kjøretøyer som de har bygget på i over to år, og strengt regisserte scener i ørkenen i Namibia. Over 90% av filmens effekter er ekte! Musikken. Lydbildet. Det visuelle. Filmingen. Og stuntene. Wow. Mange av rollene er faktisk besatt av akrobater fra nevnte Cirque du Soleil. ![]() Jeg rambler. Jeg vet. Men det er ingen annen måte å snakke om denne filmen på. En liten spoilertag: Dette er på ingen måte en Mad Max-historie. Dette er Furiosas historie. Max er en biperson. Og fy søren for en heltinne Charlize Theron portretterer!
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!
Du kan godt starte med denne. Det er en løsrevet historie. Og som sagt; jeg tror de aller færreste har sett den aller første.
![]() |
#7 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#8 |
flisespikker
|
![]() Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!Den er helt fantastisk.
![]() |
#9 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!Nå ble jeg plutselig mye mer positivt innstilt! Mannen har så lyst til å dra på denne, jeg har vært en smule skeptisk forråsiresånn, men det uten at jeg har lest noe om filmen i det hele tatt.
![]() |
#11 |
|
Jeg gjetter på at problemet er at damene har på klær? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!Er den verdt å se selv om man ikke har noe som helst forhold til de originale Mad Max-filmene? :bodde på landet:
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!Sett traileren jeg og, så har absolutt tenkt å se den på kino!
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Ikke nødvendig. Men du vil sikkert se dem etterpå.
De gamle. Det er tre stykker før denne.
Ikke noe særlig. Jeg snudde meg litt to ganger tror jeg, men det er lite gørr.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!Hvis dere vil nerde med bakgrunnshistorien: http://p3.no/filmpolitiet/2015/05/ma...ksimale-kraft/ (Kilde: youtube.com)
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!Ganske sikker på at kjæresten har sett de gamle
![]() |
#19 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!Vi var å så den på lørdag. Vi gliste også godt etterpå, og jeg flirer enda av gitaristen på panseret.
![]() |
|
|