Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

"Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-15, 20:23   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Leter på Netflix etter en passe skummel film å se med trettenåringen nå. Han tåler ganske skummelt, men innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Forslag?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 20:48   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?

Den skumleste filmen jeg noen sinne har sett er Ghostbusters. Det er det eneste tipset jeg har.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 20:50   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gremlins. Den fikk meg nesten til å dø av skrekk da jeg var like gammel, men tror de fleste bare vil syns den er morsom.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 21:02   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjonkagutten er tøffere enn en 13 år gammel Teofelia, tror jeg nok. Jeg tenkte også på Gremlins. Eller Poltergeist, kanskje. Mannen foreslår Jaws (Haisommer), som jeg også tror kan fungere, og It Follows, som jeg er enig i at er en kjempegod film, men som er skumlere og dystrere, også for voksne.

Gammel 14-08-15, 21:04   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var også inne på The Others, men det er noen år siden jeg så den, så jeg er usikker på om den kan være kjedelig for en 13-åring.

Gammel 14-08-15, 23:31   #6
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Hva med The Conjuring? Omhandler overnaturlige fenomener. En skikkelig god, gammeldags skrekkfilm.

Gammel 14-08-15, 23:32   #7
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Må det være skrekk? Min 13-åring synes Maze Runner var skummel. Men den er vel ikke på Netflix.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-15, 23:37   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste grøssere i dag har 15-årsgrense, som betyr at de kan være 11 om de vil bli med og se den på kino med en voksen. Så om de tåler det kan de vel i teorien se hvilken som helst grøsser. Min 11-åring er jeg svært lite streng med da hun er akkurat som mora si, elsker grøss og gru og blir ALDRI redd. Syvåringen er ikke like tøff, men tåler det meste (syntes ingen av HP-filmene var skumle i det hele tatt, for eksempel).

Den sjette sansen? The Others er fantastisk men tror, som Skilpadda sier, at den kan bli litt kjedelig for en trettenåring.

It follows er faktisk en av de skumleste grøsserne jeg har sett. JEG, som er oppvokst med grøssere og har sett ALT av det. Vet ikke hvorfor, men den traff meg på en måte som gjorde at jeg nesten begynte å grine. Fy f!
Vet ikke om jeg ville vist den til elleveåringen, selv om hun sikkert hadde taklet den bedre enn meg.

Gammel 14-08-15, 23:44   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

De fleste grøssere i dag har 15-årsgrense, som betyr at de kan være 11 om de vil bli med og se den på kino med en voksen.

12. Men det betyr uansett at 13 er over grensen, ja.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

It follows er faktisk en av de skumleste grøsserne jeg har sett. JEG, som er oppvokst med grøssere og har sett ALT av det. Vet ikke hvorfor, men den traff meg på en måte som gjorde at jeg nesten begynte å grine. Fy f!
Vet ikke om jeg ville vist den til elleveåringen, selv om hun sikkert hadde taklet den bedre enn meg.

Ja, det er egentlig en film jeg kan tenke meg er (enda) skumlere for voksne enn for barn/ungdommer - det er egentlig en ganske voksen tematikk. Veldig bra film, da.

Gammel 15-08-15, 01:02   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

12 ja, selvsagt.
Og enig med deg i at It follows nok er mye mer skummel for voksne enn for barn og ungdom. Kan aldri tenke meg at den hadde skremt meg like mye for 20 år siden.

Gammel 15-08-15, 08:25   #11
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Ondskapens hotell?

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 08:48   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips! Ja, han er godt og vel 13,5 og får se noen filmer med femtenårsgrense sammen med oss. Men alle er jo ikke like egnet. Vi er ikke på Red Dragon liksom (eller den er vel kanskje 18..) Han er generelt ikke lettskremt av film, og har nok et mer distansert forhold til det enn meg.

Gremlins så vi i fjor, og den hadde ikke holdt seg så godt. Maze Runner så han på kino. Skal lese litt om de dere foreslår over. I går så vi halve The Matrix, og skal se resten i dag siden vi alle var så trøtte. Den syntes han var spennende.

Gammel 15-08-15, 08:55   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Så traileren til It Follows nå, og den tør ikke jeg å se.

Gammel 15-08-15, 10:14   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg så Poltergeist med eldste her en dag, det var jo blitt komedie siden sist, haha. Ikke skummelt i det HELE tatt. Hun likte den godt, men sa selv at det ikke akkurat var noen skrekkfilm. Men vi har nok et litt annet syn på hva som er grøss i dag enn på den tiden. Da besvimte jo folk i salen av Haisommer og Exorsisten, liksom.

It follows tok fra meg nattesøvnen første natta etter at jeg hadde sett den. Jeg sov alene i kjellerstua og så hele tiden for meg at det kom en "follower" ned trappa mot meg. Jeg ELSKER det, jeg er så sur for at ikke flere grøssere gir meg den følelsen. Det er jo det som er hele poenget.

Gammel 15-08-15, 10:17   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alien er en film jeg ikke har sett på mange år, men det var fortsatt en veldig god film da jeg så den sist, på slutten av 90-tallet, eller deromkring.

Gammel 15-08-15, 10:17   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Og nå fikk jeg veldig lyst til å se den igjen.

Gammel 15-08-15, 10:19   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Alien ja, den pluss oppfølgerne var mine favorittfilmer som barn (haha, ja, jeg fikk se alt). Og da jeg og Fibi var på filmmusikk-konsert med James Horner i mai (RIP ) så spilte de musikken fra Alien med masse kule bakgrunnseffekter. Fikk veldig lyst å se den igjen da.
Fibi har vel faktisk aldri sett den! Så det må vi rett og slett gjøre snart.

Gammel 15-08-15, 10:30   #18
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser ikke Alien av prinsipp.

(Men vi skulle jo se it follows! )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-15, 11:15   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Alien kan jeg tenke meg er litt for brutal? Uten at jeg kjenner gutten til Fjonka når det gjelder sånt. Oppfølgeren, Aliens, er jo mer av en actionfilm, om enn en ganske skummel en, og den kunne jeg nok vist til en interessert 13-åring, men jeg for min del ville ventet med Alien. Og så tenker jeg at det kanskje er litt dumt å allerede ha sett toeren før man ser eneren (som man jo absolutt bør se før eller siden, for den er jo så bra!), men sånt er det jo ikke alle som bryr seg om.

Men Matrix var en god idé, tror jeg, den har jeg hatt i bakhodet en stund og lurt på når Poden er gammel nok til. Morsomt å høre hva din pode syntes, Fjonka.

Gammel 15-08-15, 11:32   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri klart å se mer enn det første kvarteret av Alien. Tror jeg har prøvd fire ganger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.