|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Fjonkagutten er tøffere enn en 13 år gammel Teofelia, tror jeg nok.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Jeg var også inne på The Others, men det er noen år siden jeg så den, så jeg er usikker på om den kan være kjedelig for en 13-åring.
![]() |
#6 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Hva med The Conjuring? Omhandler overnaturlige fenomener. En skikkelig god, gammeldags skrekkfilm.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?De fleste grøssere i dag har 15-årsgrense, som betyr at de kan være 11 om de vil bli med og se den på kino med en voksen. Så om de tåler det kan de vel i teorien se hvilken som helst grøsser. Min 11-åring er jeg svært lite streng med da hun er akkurat som mora si, elsker grøss og gru og blir ALDRI redd. Syvåringen er ikke like tøff, men tåler det meste (syntes ingen av HP-filmene var skumle i det hele tatt, for eksempel).
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?
12. Men det betyr uansett at 13 er over grensen, ja.
Ja, det er egentlig en film jeg kan tenke meg er (enda) skumlere for voksne enn for barn/ungdommer - det er egentlig en ganske voksen tematikk. Veldig bra film, da.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?12 ja, selvsagt.
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Ondskapens hotell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Takk for tips! Ja, han er godt og vel 13,5 og får se noen filmer med femtenårsgrense sammen med oss. Men alle er jo ikke like egnet. Vi er ikke på Red Dragon liksom (eller den er vel kanskje 18..) Han er generelt ikke lettskremt av film, og har nok et mer distansert forhold til det enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Jeg så Poltergeist med eldste her en dag, det var jo blitt komedie siden sist, haha. Ikke skummelt i det HELE tatt. Hun likte den godt, men sa selv at det ikke akkurat var noen skrekkfilm. Men vi har nok et litt annet syn på hva som er grøss i dag enn på den tiden. Da besvimte jo folk i salen av Haisommer og Exorsisten, liksom.
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Alien ja, den pluss oppfølgerne var mine favorittfilmer som barn (haha, ja, jeg fikk se alt). Og da jeg og Fibi var på filmmusikk-konsert med James Horner i mai (RIP
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Jeg ser ikke Alien av prinsipp.
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Alien kan jeg tenke meg er litt for brutal? Uten at jeg kjenner gutten til Fjonka når det gjelder sånt. Oppfølgeren, Aliens, er jo mer av en actionfilm, om enn en ganske skummel en, og den kunne jeg nok vist til en interessert 13-åring, men jeg for min del ville ventet med Alien. Og så tenker jeg at det kanskje er litt dumt å allerede ha sett toeren før man ser eneren (som man jo absolutt bør se før eller siden, for den er jo så bra!), men sånt er det jo ikke alle som bryr seg om.
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: "Skrekkfilm" for 13,5-åring?Jeg har aldri klart å se mer enn det første kvarteret av Alien. Tror jeg har prøvd fire ganger.
![]() |
|
|