Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Øya 2015

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-15, 13:33   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øya 2015

Snart!

I år skal jeg se KJEMPEMASSE! Det er mye jeg ikke har hørt om, men som jeg vil ha en liten smakebit av, og i år er det veldig mye som kræsjer. Mulig det er min noe eklektiske musikksmak som ødelegger, jeg vil nemlig ha med meg alt av pønk, hiphop, country, world og litt annet.

Onsdag begynner med Razika, fortsetter med Anneli Drecker og Fay Wildhagen, Låpsley, Songhoy Blues, Courtney Barnett, Shamir, Foxygen og Chic (egentlig bare for kuriositetens skyld, har aldri vært stor fan).

Torsdag får jeg se om jeg drar opp til Torgeir Waldemar, eller om jeg venter til Silja Sol og Sauropod. Deretter må jeg se litt Sunn O))) og må huske øreproppene jeg fikk støpt i fjor, Run the Jewels, Silvana Imam /(hun er så tøff!), Bad Religion (politisk tyggegummipønk ftw!), Tyler the creator, Resirkulert (så søte!), se bittelitt av Arthur Russels Instrumentals, Father John Misty, Honningbarna, Florence & the Machine og en smakebit på Flying Lotus.

Fredag har jeg lyst til å få med meg Jenny Hval om jeg rekker, deretter Oral Bee, Laura Marling, Restore to Past, Ida Jenshus, Ilovemakonnen, The Northern Belle, Sophie, Siri Nilsen, The Good the bad and the zugly (Ivar Nicolaisen er tilbake!), også Beck seff og Lars Vaular.

Lørdag dropper jeg DeLillos tror jeg, men får med meg Miss Tati, lurer meg inn på barneforestillingen til Absence Crew (alle med barn; se den!), Slutface, Natalie Prass, Ibeyi, Pharmakon, Benjamin Booker, Broen, Ibibio sound machine, Vince Staples, Bjørn Torske, Beglomeg, Torche, Tina Refsnes, Emilie Nicholas, The Julie Ruin, Sturghill Simpson, Fat White Family også får jeg vel se hva Thåström is all about.

Puh!

Sist redigert av Tallulah : 04-08-15 kl 20:26. Årsak: Språkvask
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 19:24   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øya 2015

Hadde jeg fått sett Florence and the Machine og Thåstrøm hadde det vært evig nok for meg!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 19:44   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også festivalpass, men jeg har planlagt sørgelig lite. Et par av navnene på listen din står også på min, og jeg satser på å få plottet inn et par til i løpet av uken. Jeg skal ha fri torsdag og fredag, og ser frem til en miniferie i nabolaget! Håper vi sees.

Gammel 04-08-15, 19:47   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Skulle gjerne hatt billett til lørdag, ja.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 20:04   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tråkker nok ikke oppå hverandre i år heller, Tally.

Onsdag er mine viktigste Razika, Years & Years, Belle and Sebastian, War on Drugs (et av høydepunktene) og sikkert Chic, på gøy.

Torsdag vet jeg ikke hva jeg rekker, men Team me, Father John Misty og Florence må inn.

Fredag blir en bra dag, jeg prøver sikkert litt forskjellig før Alt+J, Siri Nilsen, Beck og Lars Vaular!

Vi skal nok kjøre de Lillos med barn, som vanlig, ellers har jeg ikke helt bestemt meg før Thåström, faktisk. Som blir det aller, aller beste.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-15, 20:08   #6
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Thåström!

Var på Sentrum Scene i mars, men fikk ikke nok. Jeg skulle så gjerne vært der på lørdag!

Ellers kunne jeg tenkt meg å se Siri Nilsen live.

Gammel 04-08-15, 20:24   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde sikkert se B&S av ulike grunner og dukker nok innom så jeg i det minste kan si at jeg var der.

Gammel 04-08-15, 22:11   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke dit i år heller. Ny jobb og (nok et) 40-årslag gjør at jeg ikke får det til.

Jeg hadde fått med meg DeLillos. De er det aller koseligste bandet jeg har arrangert konsert for, jeg kjenner en av dem sånn bittelitt og jeg hadde en aldeles fantastisk konsertopplevelse med dem på Øya for 10 år siden. (Er det virkelig 10 år siden? jeg husker bare at jeg hadde bitteliten baby på armen, og nå er hun over 10,5 år ... så det stemmer nok, ja.)

Gammel 04-08-15, 22:16   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, det er ti år siden. Jeg har et bilde av en skitsur Hiawata med store øreklokker og DeLillos i bakgrunnen. Og en saligblid Hiawata som hører på Ricochets. Det er gutten til mamman sin det.

Gammel 04-08-15, 22:58   #10
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Å, som jeg savner Øya. Egentlig nesten det eneste jeg savner intenst fra årene i Oslo, samt vennene, såklart.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-15, 16:26   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lørdagsbillett. Skal først og fremst se Thåström. Hva bør jeg ellers få med meg på lørdagen?

Gammel 05-08-15, 21:20   #12
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jeg har lørdagsbillett, og ikke lagt noen andre planer enn Thåström Men henger litt her for å få andre tips til hva jeg bør få med meg

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-15, 12:47   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Bad Religion. Og Thåström.

*feil kant av landet*

Gammel 06-08-15, 13:54   #14
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Eller feil dato.

Gammel 12-08-15, 10:39   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øya, baby! Jeg gleder meg sånn, og det ser ut som jeg skal rekke Razika også. Tally, hva er det beste hiphop i år, hvis jeg skal utfordre meg litt?

Og The Julie Ruin møtes vi jo på! Sinna jentepunk er vel vårt største krysningspunkt?

- No. 4 -
Gammel 12-08-15, 10:56   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Øya, baby! Jeg gleder meg sånn, og det ser ut som jeg skal rekke Razika også. Tally, hva er det beste hiphop i år, hvis jeg skal utfordre meg litt?

Jeg tror ikke jeg rekker Razika.

Lars Vaular må du jo få med deg. Det er jo ikke utfordrende, men rent musikkteoretisk og hiphopteoretisk er det jo veldig interessant det han gjør nå, hvor han beveger seg inn i et litt snålt jazzaktig, nesten samtidsmusikkaktig landskap.

Tyler, the Creator syns jeg du skal få med deg:

(Kilde: youtube.com)

Språket er jo en historie for seg selv, med det er funky og lett å like.

Silvana Imam må du se, der kan du kanskje dra veksel på sinnafeministpønken:

Har ikke sett henne live, men syns hun som artist er interessant.

Jeg liker jo sørstatene, så jeg skal selvfølgelig få med meg Ilovemakonnen:

Vet ikke hvordan han funker som soloartist, riktignok.

Run the Jewels er nok det jeg gleder meg mest til av hiphopen:

Jeg liker det beinharde, elektroniske soundet. Litt i samme gate som sisteskiva til Kanye, kanskje.

Også Vince Staples da. Litt seigt, men godt. Samme skitne elektroniske greie. https://www.youtube.com/watch?t=58&v=NJLfCBBcZAo

Jeg ser for øvrig at norske Oral Bee er inne i varmen, jeg sitter litt på gjerdet fremdeles, det er litt for glætt for meg. Men jeg må jo se hvordan det er live.
https://www.youtube.com/watch?t=58&v=NJLfCBBcZAo

Som du skjønner, vanskelig å velge! De har noe for seg alle sammen! Men om du MÅ velge bare noe, så kanskje Tyler, the creator og Run the jewels.

Og The Julie Ruin møtes vi jo på! Sinna jentepunk er vel vårt største krysningspunkt?

Ja, det er nok det! Og noen av de litt skranglete klassikerne. Jeg liker jo også Tom Waits.

Gammel 12-08-15, 11:52   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Vaular er på bankerslisten, men det kræsjer jo med Beck! Som ikke er helt øverst på listen min lenger, men spørsmålet er hvor mange flere ganger jeg får se ham mer (jeg hadde ikke dratt på Sentrum for å se ham, men antagelig Vaular). The pressure of a choice!

Run the Jewels var vel det eneste jeg hadde hørt om der.

- No. 4 -
Gammel 12-08-15, 11:53   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg har litt mye hygghyggjenter på programmet i år. Hm.

- No. 4 -
Gammel 12-08-15, 12:22   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vaular er på bankerslisten, men det kræsjer jo med Beck! Som ikke er helt øverst på listen min lenger, men spørsmålet er hvor mange flere ganger jeg får se ham mer (jeg hadde ikke dratt på Sentrum for å se ham, men antagelig Vaular). The pressure of a choice!

Ja, jeg vet. Veldig irriterende at de kræsjer. Jeg kommer nok til å virre litt frem og tilbake.

Gammel 13-08-15, 09:34   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hva syns dere var gårsdagens høydepunkt?

Jeg fikk med meg slutten på Anneli Drecker, hun er altså bare så enormt dyktig! Dessverre hadde jeg glemt øreproppene mine, og de spilte megahøyt. Jeg ble litt overrasket, for i fjor var lyden i teltet ganske lav.

Deretter fikk jeg med meg Fay Wildhagen som jeg syns er kjempesøt og jeg gleder meg til å følge henne videre. Man merker at hun er svært ung, og at det var en stor scene, men jeg syns hun greide seg bra.

Jeg så litt Songhoy Blues, men da var jeg såpass sulten at jeg ikke helt greide å nyte det. Det hadde nok vært supert om jeg sto nærmere scenen.

Courtney Barnett var kjempekul! Jeg fikk det med meg litt sånn fra siden, for det var så mange mennesker der, men hun skal jeg virkelig følge videre.

Deretter så vi Shamir, noe som var en av mine favoritter i går. Superfunky, quirky og fengende. Veldig snål opptreden med litt introvert mumling mellom låtene, men det svingte og han var utrolig søt.

Sondre Lerche vokste på meg i går. jeg har aldri vært stor fan, men syns han var veldig sjarmerene på Knutsen & Ludvigsen-konserten på Øya, hvor han tydelig var så excited for å få lov til å være med, hadde forberedt seg massivt og kastet seg ut i ville gitarsoloer. I går hadde han et utrolig lekkert show, og han har faktisk en veldig karismatisk scenepersonlighet. Han virker genuint opptatt av det han driver med, han var godt forberedt og ønsker virkelig å gi publikum show. Jeg ser for meg at han kommer til å utvikle seg til en ganske morsom crooner. Konserten ble litt kjedelig i lengden (jeg er som sagt ikke superfan), så jeg tuslet mot Foxygen.

Og ja, Foxygen! Gårsdgens beste konsert, uten tvil! Inspirert av Cramps og B52's, tre ville kordamer, en enda villere frontmann, i et utrolig sært liksomunivers av rikdom og fame. Dessverre var det veldig snål lyd til tider, først var det ikke noe vokal i det hele tatt, og deretter virket det omtrent som lyden var koblet til strobeknappen. Men det er ikke godt å vite om det var klønete med vilje, eller om det virkelig var noe galt. De var ekstremt mye villere live enn det jeg hadde lyttet meg til på forhånd, og det var mer sekstitalls garagerock enn søttitallts syre/hippie, og det passet meg utmerket.

Da de var ferdige var jeg ganske kald, hadde påbegynnende hodepine og bestemte meg for å tusle hjemover. Chic fikk være Chic. Men da jeg så lysriggen til In Flames, måtte jeg jo bare stoppe. jeg fikk med meg to låter, og etter det var jeg både blind og døv. Og ble forsøkt sjekket opp av en fyr med følgende replikk: "Denna musikken er skikkelig stygg! Men du var søt da".

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:17.