|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste Dublin-tips?Besøk Jameson Whiskey destilleri, og/eller Guinness. Velger dere en, velg Jameson.
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Dine beste Dublin-tips?The Winding Stair bookshop and Cafe: Det var tidligere en kombinert bohandel/kafe, men er nå blitt bokhandel/restaurant. Er virkelig verdt å få med seg. Ligger i Lower Ormod Quay, i gangavstand fra Trinity College.
![]() |
#4 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste Dublin-tips?The Porterhouse mikrobryggeri var stas, mener å huske at Oyster Stout var spesielt godt. Dublin Writer's museum dersom man er litterært anlagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste Dublin-tips?Jeg skulle inn hit for å anbefale nøyaktig det samme som Harriet Vane.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dine beste Dublin-tips?Drikk en pint på hver eneste pub.
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Dine beste Dublin-tips?Du må jo selvsagt få med deg en trad-session. Der spilles og synges det live, de som kommer dinglende med instrument er med og det er fantastisk gøy. (Kilde: youtube.com) ![]()
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Dine beste Dublin-tips?Ikke ofte jeg anbefaler sightseeing-busser og båter, men begge deler var artige opplevelser i Dublin fordi guidene var så underholdende. Det er en stund siden jeg var der nå, men den gang var det i alle fall veldig billig å ta buss, og alle typer buss var inkludert i tre-dagerskortet som heller ikke kostet en formue akkurat. Vi tok vanlig rutebuss litt ut av selve byen også. Kom til et herlig småsted ved sjøen etter 30 minutter eller noe.
![]() |
#12 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dine beste Dublin-tips?Hvis dere vil litt ut av byen er Glendalough (tror jeg det staves som) helt fantastisk. Gamle klosterruiner ved en idyllisk innsjø. Eller om dere er klare for en litt lengre tur; Newgrange. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|