|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Barcelona har jeg faktisk ikke vært i før, men reiser om et par uker. Har bil og sjåfør til disposisjon. Hva bør man se? Det er en sånn halvferdige kirke, det er vel eneste "mustet" jeg har......help me, please.
![]() |
![]() |
#2 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Vi likte Parc Guell veldig godt, brukte en app for å få "guidng", det gav det en ekstra spiss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Ja, Sagrada Familia er fint, det samme med de andre Gaudibygningene rundt omkring. Vi likte også Picassomuseet og Camp Nou (jeg kan ikke fordra fotball, men det var ålreit likevel). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Det er jo vanvittig mye god mat der. For meg er mat en turistattraksjon på linje med museer. Tapas kombinert med husets cava.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Parc Guell, Sagrada Familia og taubanen var en opplevelse. Sightseeingbussen var også fin, jeg liker å ta sightseeingbuss i starten av oppholdet for å få litt oversikt over byen jeg besøker.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Sightseeingbussen går fra La Sagrada til Camp Nou.
![]() |
#9 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Du må se den halvferdige kirken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Alt med Gaudi, egentlig. Picasso-museet er flott, og Miro-museet i kunstnerens hjem oppe i åssiden. Vase rundt i gamlebyen. Hvis du har lest Havets katedral er den også morsom å se. Matmarkedet på La Rambla (som jeg ellers ikke liker noe særlig). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gjer så godt eg kan
|
Dersom de har mogelegheit for det, bestill rundtur i Sagrada Famillia med guide. Det var høgdepunktet på opphaldet i Barcelona for heile reisefølget vårt i sommar. Plutseleg var all dekor, utforming og det heile heilt openbart og ein såg så tydeleg kva som var tankane bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
One of These Days
|
Park de Montjuic, det likte jeg også. Taubane opp dit fra enden av stranden på Barceloneta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Også hadde jeg sjekket ut Friday night skate, som er en tur rundt Barcelona på rulleskøyter. Så veldig gøy ut og jeg angret dypt på at jeg ikke hadde tatt med meg rulleskøytene mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hvilke typiske "turistting" må man få med seg i Barcelona?Den fontenen med lys og musikk var også en opplevelse synes jeg. Og markedet!
![]() |
|
|