Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vintersko til ungdom

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-15, 13:59   #1
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vintersko til ungdom

Hvilke vintersko har ungdommene deres? Eventuelt, hva har de på føttene om vinteren?

Jeg deler omsorg og utgifter for trettenåringen med faren hennes, og vi er ikke helt enige om hvor mye som bør legges i et par vintersko. Hun ønsker seg Dr. Martens med varmt for, og jeg har funnet det til 1200,- og mener at en må regne med å gi så mye for et par vintersko når en må ha størrelse 40,5. Far er uenig og vil ikke spleise hvis vi skal kjøpe så dyre sko. Jeg vil GJERNE kjøpe billigere sko, men jeg gidder ikke bruke penger på noe trettenåringen selv ikke vil ha, for da blir det jo ikke brukt, også tripper hun rundt i joggesko hele vinteren istedet.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:18   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Tror kanskje pappan trenger å minnes på at str. 40 er voksenføtter og da koster det å kjøpe sko. Uavhengig om man er 13 eller 25. En annen ting er at det er bedre å kjøpe et par som de faktisk vil gå med enn å trumfe igjennom at man skal spare 400,- på å kjøpe noe de aldri vil putte bena oppi. Du har jo skrevet det selv.

Etter hva jeg har erfart med min snart 14åring så ville jeg kjøpt de du nevner om de er litt vinteraktig og varmere enn joggesko/converse.
Min gutt gikk aller mest med sine Nike joggesko gjennom vinteren i fjor men han har et par forede skinnstøvler fra Roots som også passer i år som jeg håper han vil gå med når snøen kommer. Han har også Uggs men de ble svært lite brukt fordi han er så varm av seg. Passer i år også.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 14:41   #3
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.065
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

I den alderen har de vel ferdigvokste føtter, så et par vintersko vil vare mer enn en sesong. Min 13-åringe jente har vært stabil i føttene de siste to årene i alle fall.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 15:38   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Sko er dyrt når de trenger voksenstr ja

Jeg kjøpte akkurat disse støvlettene fra Columbia til 12 åringen. Det var slike hun ville ha (varme, lette og vanntette).


I tillegg har hun et par uforede Dr Martens liknende boots til de dagene det ikke er så vått og kaldt. Hunter støvler til de våteste dagene.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 16:00   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.783
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Oi, Løve, det var mange sko!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 18:38   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.653
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Eldste på 10 har nå 41 i sko og må selvsagt kjøpe i dameavdelingen. Jeg var heldig forleden og fant til 20% avslag, men betalte likevel godt over 1500 kr. Hun kunne nok fått noe rimeligere, men det var de som ble godkjent (og jeg så ikke på prisen, dum som jeg var, jeg ante ikke at de var sååå dyre). Hun ville egentlig ha en Uggs type til samme pris, men jeg satte foten ned og krevde noe bedre. Selgeren mente at de hun så på ikke egnet seg til å gå med til skolen, alt for dårlig såle.

Men, sko er dyrt når man må ha voksenstørrelse.

I januar i år måtte hun ha nye vintersko, for de andre ble for små. Da betalte jeg over tusen på januarsalget. Tror det er vanskelig å få noe rimeligere enn det. Jeg har i alle fall ikke funnet noe.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 23-10-15 kl 21:50.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 20:04   #7
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Det ender vel med at jeg må kjøpe, som vanlig. Men det er virkelig vanskelig når en har så ulikt syn på hva klær og utstyr skal koste!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 21:28   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.950
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Oi, Løve, det var mange sko!

Ja, ikke meningen at det skulle bli sånn

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 11:23   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=177087

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 17:31   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.859
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Jeg har vært hoppende glad hvis ungdommene mine i det hele tatt har villet ha noe som er foret og en smule fornuftig og vinteraktig på beina. Dr Martins med fór er jo ikke så galt. Alt annet enn Converse har enkelte år vært en seier...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 20:48   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.549
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Her ble det Timberland i år også. De var kommet i svart, og jeg var glad for at vi endelig kunne bli enige om noe som funker og er varmt, så jeg dro kortet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 21:52   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

15-åringen har hatt samme størrelse i to år nå,men bruker jenvt over ett par sko i sesongen allikevel. Han har kjøpt seg lave klassiske støvlettaktige sko uten snøring i år, helt like mine bortsett fra mangel på høy hel. Kostet 1000,-
13- åringen har Kamik vintersko, han har vokst 3 størrelser siste året. Kostet 800,-

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 22:27   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.128
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Min snuppe er yngre, men jeg er helt med på din argumentasjon. Jeg legger heller litt mer penger i et par skikkelige sko som faktisk brukes. Og når de blir litt eldre så varer skoene også mer enn én sesong.

Alternativet er at de bruker sko som egentlig ikke tåler vintervær.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 08:01   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.909
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Jeg hadde samme diskusjon med min mann forrige uke. Vi har tre jenter med voksenstørrelse og alle tre trengte nye sko. Det endte med at han fikk link til nettsidene til de to skobutikkene vi har tilgang til og beskjed om å finne fram til de vinterskoene han snakket om når han sa at der var mulig å finne vintersko str 38 og 40 som er varme nok og vanntette nok til en langt billigere pris enn 1000 pr par. Jeg vet han leita, men det kom aldri noe forslag og han sa ingenting når jeg fortalte at vi hadde fått tre par for 2600 kr ( med 25% rabatt).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 09:45   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.883
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Ja, er det ikke sånn at føttene vokser raskest og blir først utvokst. Kjøpte to par til han i fjor høst, i str. 43. Da var han bare 12 år. De passer heldigvis fortsatt så han har vel sluttet å vokse i bena kanskje. Ellers vokste han 8cm i høyden fra november til sommerferien og nå har han vokst enda mer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 25-10-15 kl 12:04.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 10:29   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vintersko til ungdom

Vi var kjempeheldige med vinterskoene til vår 14-åring. De solgte fjorårets modell med Tex-materiale på Shoeday til 350 kr. De var tykke, lave, med snøring og kul (i følge tenåringen).

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no