Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake skal jeg bake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Se resultatene: Hvilken kake er best?
New York cheese cake 39 60,94%
Suksessterte 19 29,69%
Noe HELT annet 5 7,81%
Whatever! 1 1,56%
Deltakere: 64. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-15, 19:21   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken kake skal jeg bake?

Jeg skal bake kake til festen hos min venninnes disputas. Jeg vurderer jamie olivers new York cheese cake med marengstopp eller "suksessterte"

Hvilken er best? Eller er det en annen kake man bare MÅ lage?

Poll kommer!

Gammel 24-10-15, 19:48   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kake skal jeg bake?

Suksessterte var jo litt symbolsk da. Den andre har jeg ikke smakt, men den ser jo meget god ut.

Gammel 24-10-15, 19:50   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som er minus med sistnevnte, er at hovedpersonen er småallergisk mot nøtter

Gammel 24-10-15, 19:51   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Da lager du ikke noe med nøtter.

Gammel 24-10-15, 20:12   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Den første så veldig god ut, så jeg stemte for den!

Gammel 24-10-15, 20:12   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Suksessterte er jo godt, men også veldig mektig. Ostekaken ser mer imponerende ut syns jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 20:15   #7
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Suksessterte inneholder vel ikke nøtter? Det er mandler i bunnen.

Gammel 24-10-15, 20:19   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Suksessterte inneholder vel ikke nøtter? Det er mandler i bunnen.

Mandler tåler hun også dårlig. Det som er positivt med suksessterte er dog at den er glutenfri.

Jeg har laget kake med sjokolademousse noen ganger også. Det er og et alternativ...

Gammel 24-10-15, 20:25   #9
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Ostekaken kan vel enkelt lages glutenfri?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 20:27   #10
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns den der ostekaka så veldig god ut så jeg stemte for den. Suksessterte kan jeg lage selv. (og skal lage den i morgen. )

Gammel 24-10-15, 20:30   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ostekake. Suksessterte er for folk over 80.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 20:31   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ostekake. Suksessterte er for folk over 80.

Nei, det er jeg ikke enig i altså. Jeg kjenner mange unge som har den som sin favorittkake.

Gammel 24-10-15, 20:31   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Jada. Den kan det. Den er innmari mektig denne ostekaken, men den er god.

Gammel 24-10-15, 20:40   #14
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

New York cheesecake! Den er supergod! Men jeg ville gått for blåbærtopping framfor marengs.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 21:10   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lag suksessterte, men bytt ut nøtter med solsikkerkjerner. Det funker veldig bra, og blirs enda bedre dersom du rister kjernene litt i panna.
Jeg har laget den på denne måten de siste 17 årene og de som spiser legger enten ikke merke til at det er solsikkekjerner, eller lurer på hva som gjør at denne kaka er så god .

Gammel 24-10-15, 21:10   #16
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Suksessterte er kjempegodt. Og så er det en variant som heter Sans Rival som er enda bedre.

Gammel 24-10-15, 21:13   #17
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan også anbefale sjokolademoussekake (som du finner mine varianter i tråden for festkaker) der jeg også lager bunnen på solsikkekjerner.
Du kan toppe eller pynte den som du vil, men her er et eksempel

Gammel 25-10-15, 06:09   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ostekake! Suksessterte er bare kvalmt.

Gammel 25-10-15, 06:20   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Lag suksessterte, men bytt ut nøtter med solsikkerkjerner. Det funker veldig bra, og blirs enda bedre dersom du rister kjernene litt i panna.

Å, nå gjorde du meg veldig glad! Denne kaka er en av mine absolutte favoritter, men jeg lager den aldri siden mannen min og mange andre jeg spiser kake med er allergisk mot nøtter. Halleluja, nå blir det suksessterter fremover! Og ja, jeg har stemt i pollen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-15, 10:46   #20
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Å, nå gjorde du meg veldig glad! Denne kaka er en av mine absolutte favoritter, men jeg lager den aldri siden mannen min og mange andre jeg spiser kake med er allergisk mot nøtter. Halleluja, nå blir det suksessterter fremover! Og ja, jeg har stemt i pollen.

Så hyggelig å kunne være til hjelp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.