|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Jeg er ikke sånn superflink til å bake, men vurderer å prøve å lage slike til Livs Halloween-bursdag på søndag.
![]() |
![]() |
#2 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Rund tipp uten mønster på, vil jeg tro. Sprøyt først i en tett sirkel og løft sprøyteposen opp når du avslutter.
![]() |
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Jeg har tenkt å lage disse neste uke. Husk å lage skikkelig tykk marengs slik at den holder formen. Og tipp uten mønster som Arran sier ja. Er det noe du vil fikse på kan du dyppe en finger i litt vann og rette på marengsen før du steker.
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Spør nextlife. Det gjør alltid jeg når jeg har kjøkkenspørsmål.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Trikset er å piske marengsen lenge, heller enn å piske den i full fart. Jeg pisker eggehvitene til skum først, og så tilsetter jeg sukkeret litt og litt. På middels fart, ikke mer.
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Tusen takk for alle tips! Det ble middels vellykket, vil jeg si.
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Jeg synes de ble kjempekule! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?
Ja, det tror jeg funker helt prima. Så det stod nevnt i oppskrifter på nettet også.
![]() |
![]() |
#13 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Så kule, takk for tips - sånne vil jeg lage til barnas Halloweenfest også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Så stilige!! Dette kan jeg jo lage til Halloweenkosen vår med vennene våre!
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Marengs kan lages "hundre år" i forveien, så bare lag, du! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
lettere utlada
|
Åh, herlig!! Jeg var redd for at de ble for tørre inni. Da blir det laget før helgen!
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
Jeg fant en boks med et halvt år gamle pikekyss. De var... helt like.
![]() |
![]() |
#20 |
koko
|
![]() Sv: Spøkelsesmarengs - hvordan få dem fine?Jeg ble inspirert og har nå en god flokk spøkelser stående i en boks på kjøkkenet. Noen var litt høye og tunge og fikk slagside under steiking, så de tok jeg meg av og spiste. Jeg elsker, virkelig elsker, marengs.
![]() |
|
|