|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() LeilighetsspørsmålSpør for en venn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LeilighetsspørsmålJeg sitter og ser på leiligheter i den størrelsen nå, så ja. Kommer an på planløsningen, synes jeg. De to rommene, hvert fall barnas, bør være av en viss størrelse om alle skal dele rom. Går jo fint det, tenker jeg.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålKan og kan, det kommer jo an på veldig mye? Jeg tenker planløsning som første element og å få barna inneforstått med at det er eneste løsning. Jeg synes ikke det høres for galt ut, jeg tror fint jeg kunne bodd slik en periode. (selv om jeg har så store barn at jeg nok hadde valgt sovesofa i stuen frem til eldste flyttet ut).
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: LeilighetsspørsmålSelvfølgelig.
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Leilighetsspørsmål
Det tror jeg ikke det finnes noe generelt svar på. Kommer an på hvordan boligen ser ut, og tilgang til evt uteområde, hage, balkong, terrasse, samt innsyn fra naboer, trafikk, støy etc.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålDet går helt fint. Personlig ville jeg fordelt de to soverommene på ungene (litt avhengig av alder) og sovet på sovesofa på stua når ungene er hjemme. Eller delt soverom med ett av barna om de er små (f.eks. som DD sin yngste).
![]() |
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Leilighetsspørsmål
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålDet er vel overgangen fra enebolig til leilighet som virker litt overveldende for den voksne her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LeilighetsspørsmålJeg ville valgt andre etasje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: LeilighetsspørsmålJeg har bodd både i 1. og 2. etasje som student (dog uten barn). Jeg likte meg nok best i 2. etasje, men det kan godt hende jeg hadde valgt 1. etasje om jeg hadde barn.
![]() |
#14 |
bits and pieces
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålJeg har 2 barn på 8 og 10 år. Har en leilighet på 64 kvm og 2 soverom.
![]() |
![]() |
#15 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålFor meg høres det trangt ut med fire personer og to soverom, men det er nok fordi jeg er vant med noe annet. Men så lenge man er singel og ikke har ny partner som overnatter og så lenge barna har plass til tingene sine og til å ha venner på besøk, så går det nok sikkert fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Audacious
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålMin erfaring er at plassproblemet handler ikke om antall soverom, unger opp til puberteten synes ofte det er veldig hyggelig å dele rom med mor, og voksne kan sove på en sovesofa på stua annenhver uke, det handler primært om en god nok madrass. Plassproblemet når man går fra enebolig til leilighet er ungenes leker...
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålJeg er litt husredd, så jeg har nok foretrukket andre etg. Men med fordelingen av barn, vil det da bli slik at barn som er der alene med foreldre vil være hos sitt andre foreldre når de to andre søsknene er hjemme? Det vil jo kunne bli sårt og vanskelig for den som ikke vil møte søsknene sine (om det er tilfelle) så kanskje ha det i bakhodet at det må være mulig å plassere tre barn i leilighet i blant?
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålChe: Det er mulig at barna kommer til å ha samme helg hos mammaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: LeilighetsspørsmålJeg kjenner flere som bor sånn, og selvfølgelig går det.
![]() |
![]() |
|
|