|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
pappa
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Hurtigtog Oslo - StockholmDet svenske jernbaneselskapet SJ etablerte i august i år (2015) et hurtigtog mellom Oslo og Stockholm. Her er noen korte punkter om min erfaring etter at jeg prøvde ruten tur-retur to hverdager i midten av november:
...som ydmykt innrømmer at han er pappa til verdens mest praktfulle jenter, født 2008 og 2010 ![]() Sist redigert av Hulemannen : 13-11-15 kl 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hurtigtog Oslo - StockholmSå bra du laget denne tråden, for dette har jeg lurt på. Jeg har kjørt denne strekningen før det ble hurtigtog, men ikke etter. Jeg er veldig glad i tog og har tenkt at jeg kunne tenke meg å ta turen igjen.
![]() |
![]() |
#4 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hurtigtog Oslo - StockholmJeg tok denne turen i oktober. Vår tur skulle ta 5 timer, men endte på 6 timer og 15 minutter. Det var i Sverige forsinkelsene kom. Gode seter på første klasse, god wifi. Kan anbefales om man ikke trenger å være på plass til en gitt tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
villende
|
![]() Sv: Hurtigtog Oslo - StockholmVeldig fin og behagelig tur, og absolutt et alternativ neste gang jeg skal til Stockholm. Ikke noen forsinkelser, da jeg tok turen. Det var dessuten deilig å slippe å styre med transit til og fra flyplass, innsjekk og andre flyplass "greier", bare inn med bagasjen på Oslo S og ut midt i Stockholm sentrum. Anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|