Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Aktivitetsarmbånd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-15, 10:49   #1
WannaBeSupermom
Nybegynner

Medlem siden: May 2015
WannaBeSupermom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Aktivitetsarmbånd

Hvordan fungerer det? Trenger man det, eller kan man likegodt sette på en alarm på telefonen som påminnelse?

WannaBeSupermom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 10:54   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aktivitetsarmbånd

Man trenger det så klart ikke. Men for meg har det hjulpet meg til å være mer i aktivitet. Jeg har alltid trent, men er ganske lat sånn ellers - men nå parkerer jeg lengst mulig unna butikken eller går i stedet, og samler på skritt.

Jeg har Jawbone Up3, og den er av de beste på coaching rundt søvn og puls generelt. Men jeg kjøpte Fitbit Surge til mannen, og angrer egentlig på at jeg ikke valgte den selv også - men den er jo dyr, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-15, 11:02   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker mitt til å telle aktivitet og ikke til å minne meg på å gå tur liksom. Syns det er morsomt og motiverende å ha en oversikt jeg kan jobbe for å forbedre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 15:53   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Begge vi voksne her i huset har stor glede av våre armbånd! Fitbit begge to, jeg har en ganske enkel en med pulsmåler, han har en svær en med GPS i.

Gammel 16-12-15, 15:56   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Fitbit (når jeg bare finner igjen laderen), og er veldig fornøyd. Er som Candy Darling og velger litt annerledes for å få flere skritt, f.eks. ta tbanen et stopp for langt eller et for kort, gå til skolen osv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 16:39   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Er det noen av disse som fungerer også om man har de i lommen, eller må de være på armen? Jeg kan ikke ha den på armen på jobb, og da faller en god del av vitsen (eller i allefall skritt/aktivitet) bort.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 17:04   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter den på foten når jeg sykler. Bare oppi sokken, den lar seg ikke feste. Er det lov?

- No. 4 -
Gammel 16-12-15, 17:29   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg setter den på foten når jeg sykler. Bare oppi sokken, den lar seg ikke feste. Er det lov?

Det er lov. Det er hygiene som er årsak til forbudet, og jeg slenger ikke bena oppi kuvøsene.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 22:52   #9
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den teller skritt om du har den i lomma eller en annet sted også. Hender jeg fester min i bhstroppen om jeg ikke kan ha den på armen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 22:55   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Er det noen av disse som fungerer også om man har de i lommen, eller må de være på armen? Jeg kan ikke ha den på armen på jobb, og da faller en god del av vitsen (eller i allefall skritt/aktivitet) bort.

Du får Fitbitvarianter som er beregnet på å ikke være på håndleddet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-15, 11:27   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Kva koster fitbit?

Gammel 26-12-15, 20:08   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Mange forskjellige modeller, fra 500ish til 2700ish

- No. 4 -
Gammel 27-12-15, 00:32   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk Fitbit charge hr til jul. Har ikke fått testet den så voldsomt enda, men tipper jeg blir fornøyd. Jeg tror dette er perfekt for meg som ikke kan drive eksplosiv trening. Den vil fungere som motivator til å gå mer, gi meg mer oversikt i hverdagen i forhold til kalorier Og slikt.

Gammel 28-12-15, 15:34   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan dere fortelle meg hvilket jeg skal kjøpe meg?

Jeg trenger:
Søvnmåler
Vekking
Puls
Skritt
Aktivitet generelt (trener styrke og vil gjerne logge det)

Jeg hadde egentlig bestemt meg fir Fitbit Surge, men syns den er litt stor. Pris betyr ingenting.

Gammel 28-12-15, 15:41   #15
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg gikk for Fitbit Charge HR fordi Surge ble for stor etter min smak. Minnet meg for mye om en digital klokke fra åttitallet.

Den fineste jeg har sett derimot, er en som jeg ikke husker navnet på i øyeblikket, men som ser ut som en helt ordinær klokke. Stor klokke, men fin. Koster vel rundt 4-5000 kroner, så jeg kunne ikke forsvare kjøpet. Kom heldigvis ikke så godt ut i tester, så da trøster jeg meg med det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 15:45   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fitbit Charge HR har alt det, Fluke. Og er ikke like stor.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 15:51   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk! Ja, den er også mye finere. Men er pulsmåleren der god nok? Jeg har hørt den er ujevn.

Gammel 28-12-15, 16:23   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Tel charge kalorier også?

Gammel 28-12-15, 16:31   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Takk! Ja, den er også mye finere. Men er pulsmåleren der god nok? Jeg har hørt den er ujevn.

Jeg har bare hatt min siden julaften, så jeg vet ikke. Hvordan merker man at den er ujevn?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 21:34   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Charge teller kalorier ja.
Har hatt min bare siden jul jeg og, så vet ikke det med pulsen. Plassering må endres når man skal ha fokus på puls da. Litt høyere opp på armen. Kanskje man må være litt nøye ang akkurat det? For meg tenker jeg at ujevn pulsmåling er ok så lenge jeg slipper bånd under pumpene.....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.