|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Permakulturell
|
![]() Weekend i Oslo med barn, mat i løypaVi kommer inn fredag kveld med Vestfoldbanen, og skal bo via Airbnb i Arupsgate. Hvor spiser vi fredag kveld uten å reise langt? Ungene er sikkert litt trøtte da.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypaHva innebærer det å reise langt?
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa
Fredag ville jeg spist på Grønland. Dere kan ta 37-bussen et par holdeplasser fra der dere bor om ungene er skikkelig slitne. Tjorven tipser om bra sted!
Sist redigert av Tallulah : 21-01-16 kl 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypaSøndag vil jeg jo slå et slag for Mathallen, der er det haugevis med ulik mat som burde passe de aller fleste ganer. Hitchhiker i andre etasje er min personlige favoritt. Rett utenfor ligger Døgnvill burger, de har utrolig gode burgere.
![]() |
#5 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypaTakker! Fuglen og Stockfleths kjenner jeg godt til. :kaffeentusiast:
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Njæ, ikke i nærheten, men Oslo er jo ikke stort. Anbefaler deg å laste ned begge ruter-appene, både den du kan kjøpe billetter på og den du kan taste inn hvor du skal. Husk at ungene kjrer gratis på en voksen i helgene. Fra dere er det lett å ta 37 til Oslo City og bytte til 34 der, og ta den til Møllerveien. Da går du bare ned bakken og inn til venstre ved Dansens Hus, så er du ved Mathallen.
Går litt ut på det samme, dere må bytte i sentrum uansett. Eten ta 37 eller trikk til jernbanetorget, og bytt til 30 Bygdøy derifra. Eller ta bane til Nationaltheatret fra sentrum, eller trikk, og gå ned til Aker brygge for båt. Bittelitt lenger å gå fra båten til Vikingskipene enn fra bussen.
Det ligger en ved Mathallen, og en på Tjuvholmen utenfor Aker brygge.
![]() |
#7 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypaEllers må jeg jo si, som stolt kone, at dere burde stikke innom foajeen på Det Norske fra og med lørdag, for da henger det bilder der fra de 5 siste årene med Scene 3-forestillinger - alle tatt av min mann.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypa34-bussen går fra Oslogate (bare i enden av Arups gate og 100 meter til høyre), og går rett til Mathallen. Barn kjører gratis med bussen i helgene. For dere voksne anbefaler jeg å laste ned RuterBillett-appen. Utrolig praktisk måte å kjøpe billetter og mye billigere enn å kjøpe om bord på bussen.
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Ja, hallo, hva er det jeg tenker med? 34 stopper jo bare på rett borti veien!
![]() |
#13 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypaFlott, da blir det Mathallen på mor.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Ja, faktisk. Jeg har ikke vært der selv, men Osloby liker den godt: http://www.osloby.no/sulten/Roald--U...d-7875515.html
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trattoria Popolare er heller ikke så langt unna.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Den er kjempegod!
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
Oi. Jeg var ikke klar over at den hadde fått så gode anmeldelser. Jeg har trodd at den var litt kjip. Den må familien teste ut en dag.
![]() |
![]() |
#19 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Weekend i Oslo med barn, mat i løypaAlternativt kan dere enkelt ta 34 bussen i 20 min til Olaf Ryes plass og spise på Villa Paradiso. Godt likt italiensk pizza på Grünerløkka.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
34-bussen går ikke til Olaf Ryes plass. Dit går bare trikken; 11, 12 og 13. Man kan ta 34-bussen til Telthusbakken, og gå over elva.
![]() |
|
|