|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Hva serverer man til 18 småtasser?Jeg har vært så smart (?) at jeg har invitert avdelingen i barnehagen til gutta hjem på bursdagsfeiring. (Fordelen er at det er i barnehagetia, så jeg får ekstra voksne med på kjøpet... foreldre slipper å kjøre/hente og de slipper å pønske ut presanger.)
![]() |
#3 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Erstatter dette et måltid i barnehagen? Hvis ikke, trenger du kanskje ikke å servere mat, men bare kaker?
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Hva med kylling og ris? Jada, det blir et rot med risen, men det lar seg lett koste opp. Jeg serverte det i 4-årsdag med minst 100 små gjester (mulig det bare var 14, men føltes som hundre) med stor suksess.
![]() |
#5 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Ja, det erstatter lunchen deres så mat må de ha.
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Vi hadde bursdagslunch her (dog en lørdag). Minsten ønsket seg rundstykker med forskjellig pålegg, og det liker jo de aller, aller fleste barn. Mange foreldre kommenterte at dette var jo helt supert! Godt å se at barna spiste godt med mat før kaker ble servert |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Men da blir det litt dårligere utvalg til melkeallergikeren, og jeg er ute etter at det skal være så likt som mulig for dem alle.
![]() |
#8 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?
Hvorfor det? Jeg synes det gjør det veldig enkelt jeg? Bake rundstykker uten melk, og ha pålegg uten melk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Vi har også hatt stort hell med baguetter med pålegg, men da til litt eldre barn som kan smøre på selv. Oppkuttede grønnsaker (agurk, gulrot, paprika, cherrytomater, sukkererter) pleier også å bli spist.
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
Jeg kan love deg at jeg baker IKKE. Jeg har nok å stå i med før, om jeg ikke skal bake i tillegg.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Tomatsuppe, makaroni og egg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Hvor små er småtassene?
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Skal de sitte på gulvet ville jeg laget pizzasnurrer, enkelt og greit. Noen uten kjøtt (evt halalkjøtt), og noen uten ost, til de som ikke skal ha dette.
![]() |
#16 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Hva med pizzasnurrer? Det er enkelt å spise når man sitter på gulvet og det er enkelt å tilpasse fyllet etter hva barna kan spise (f.eks. uten ost, evt med ekte bøffelmozzarella hvis det er kumelk som er problemet, og uten svinekjøtt og selv endel barn som teknisk sett kan spise alt vil sette pris på noen med bare pizzasaus og ost).
![]() |
#17 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Takk for supre tips. Nå har jeg litt å tygge på (!) her. Pizzasnurrer hørtes også veldig greit ut. De er mellom 3 (rett under 3) og 6 år.
![]() |
#18 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva serverer man til 18 småtasser?Hva med kyllingvinger (ferdige til å varmes fra Prior, gul pose i kjøledisken) og søtpotetpommes?
![]() |
#19 |
lettere utlada
|
Ja, jeg tenkte det (eller egentlig kyllingklubber) men søtpotetpommes? Får man kjøpt det ferdig eller lager jeg det selv? Evnt hvordan?
![]() |
|
|