Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-16, 21:32   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?

Naboen har snøfreser som han bruker til å frese den relativt lille gårdsplassen sin med. Han er en svært nøyaktig mann, så han freser lenge og ofte. Det har ikke kommet mye snø før han hiver seg over plassen sin og freser i vei. Det kan være flere ganger daglig, han er hjemme hele dagen.

Snøfreseren lager utrolig mye støy, og jeg kjenner jeg synes det er litt irriterende at han må bruke den såpass mye mens jeg forsøker å ha en sovende baby ute. Han ser jeg kommer hjem med sovende baby, men slenger ikke en gang ut en slags unnskyldning før han fyrer løs. (Han kjører også i vei mens hans egen datter forsøker å få babyen sin til å sove i vogna ute . )

Naboen er ellers en hyggelig mann, dette irriterer meg ikke mye og jeg har ikke tenkt å gjøre noe med det, jeg klarer bare ikke helt bestemme meg for hva jeg synes. Hva tenker dere? Er det rimelig at man bare freser i vei så mye man kan når man bor klint oppå andre mennesker, eller kan man i det minste forsøke å begrense omfanget noe?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 21:35   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det "snøfreserkotyme" i tettbebygd strøk?

Tja, det er noe jeg ikke har tenkt særlig på. Bor også tett her i nabolaget, flere har snøfreser, men de brukes i grunnen bare i syvtiden om morgenen eller på ettermiddagen en sjeldent gang, så det er ikke noe problem.

Jeg hadde nok blitt litt irritert om de ble brukt så mye som du skisserer.

Gammel 07-03-16, 21:39   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Det turer og går snøfresere omtrent døgnkontinuerlig her. Jeg ser det ikke som min sak å bry meg med det, akkurat som jeg synes at naboene mine skal tåle at ungene mine herjer i hagen. Hvis man synes det er pes å høre at det bor folk i nabolaget så finnes det sikkert billige tomter på Tynset.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 21:41   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok irritert meg over det samme som deg selv om jeg tenker at man i tettbygde strøk både må ta hensyn til andre når man planlegger støyende aktiviteter og akseptere at det er mer støy enn i mer landlige områder. Det er mange som bruker snøfreser her også, men det er stort sett alltid sånn i 16-17-tiden på hverdagene når folk kommer hjem fra jobb (om morgenen er det bare noen kjappe spadetak akkurat så man kommer seg ut ) så vi har i grunnen aldri tenkt at det er irriterende mye støy.

Gammel 07-03-16, 21:46   #5
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det turer og går snøfresere omtrent døgnkontinuerlig her. Jeg ser det ikke som min sak å bry meg med det, akkurat som jeg synes at naboene mine skal tåle at ungene mine herjer i hagen. Hvis man synes det er pes å høre at det bor folk i nabolaget så finnes det sikkert billige tomter på Tynset.

Nei som sagt, jeg synes ikke det er min sak, og er godt vant til støy i nabolaget, naturlig nok. Jeg klarer bare ikke helt bestemme meg for om jeg ikke synes han kunne moderert seg bittelitt tross alt. Jeg tipper andre hjemmeværende kan synes det blir mye lyd for lite snø, helt uavhengig av baby eller ikke.

Gammel 07-03-16, 21:48   #6
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bor jo ikke så langt unna deg og i snøfreserland går det ikke an å irritere seg over det, da hadde blodtrykket vært skyhøyt etter denne vinteren .
Også er jeg enig sånn ellers også, det å høre andre mennesker er jo en del av det å bo tett, så det får man bare leve med.

Gammel 07-03-16, 21:53   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Men man må ikke ut med freseren med en gang deg kommer snø tenker jeg. Det er forskjell på hele tiden og noen ganger i løpet av døgnet med det snøfallet som har vært i drift siste dagene.
Men hellere hyppig snøfresing enn gressklipping.

Gammel 07-03-16, 21:57   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Men man må ikke ut med freseren med en gang deg kommer snø tenker jeg. Det er forskjell på hele tiden og noen ganger i løpet av døgnet med det snøfallet som har vært i drift siste dagene.
Men hellere hyppig snøfresing enn gressklipping.

Om sommeren går det mer i høytrykksspyling. Av bilen og steinbelegningen .

Gammel 07-03-16, 22:01   #9
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg las "Snøfreserkostyme".

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 22:01   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke man trenger å dra fram snøfreser, gressklipper eller kantklipper oftere enn da det faktisk trengs. Lyd må man tåle i tettbygde strøk, men jeg lar ikke ungene herje og hyle fritt heller. En kan si at om en ønsker stillhet må en bo alene midt i skogen, men jeg synes egentlig det samme gjelder de som bråker mye.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 22:02   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg trodde det skulle dreie seg om "naboen freser snøen sin på min plen, så det blir aldri våååhår".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 22:05   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Naboen har for lite å gjøre og i tettbebygde strøk bør man ta hensyn, som å ikke kjøre snøfreser 10 ganger om dagen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 22:08   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Gammel 07-03-16, 22:14   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg synes ikke man trenger å dra fram snøfreser, gressklipper eller kantklipper oftere enn da det faktisk trengs. Lyd må man tåle i tettbygde strøk, men jeg lar ikke ungene herje og hyle fritt heller. En kan si at om en ønsker stillhet må en bo alene midt i skogen, men jeg synes egentlig det samme gjelder de som bråker mye.

Dette er slik ejg forsøker tenke også. Vi har ingen snøfreser i nærheten her, så det plager meg aldri. Det hender dog at måkebilen kommer mens jeg synes det er fint å sove litt til, det må jeg bare leve med.

Noen naboer er ivrigere med det meste, det er mulig de samme naboene irriterer seg over vår litt høye gressplen og rotete hage.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Jeg også. Forsto ikke helt at det skulle være vanskeligere i tettbygde strøk.

Gammel 07-03-16, 22:21   #15
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Er det første vinteren han har den? Nytt og spennende enda? Da blir det kanskje bedre neste år?

Gammel 07-03-16, 22:23   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Er det første vinteren han har den? Nytt og spennende enda? Da blir det kanskje bedre neste år?

Det er ikke første vinteren han har den ( ) - men godt forslag.

Gammel 07-03-16, 22:26   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Naboens gikk i stykker .

Snøfreser er dog barnemat mot løvblåser. Jeg har lyst å stappe løvblåseren opp et visst sted på naboens kropp. (Han har tross alt engasjert en løvblåsermann til å operere når han selv ikke er hjemme - for det bråker jo sånn ... )

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 22:27   #18
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Om sommeren går det mer i høytrykksspyling. Av bilen og steinbelegningen .

Konklusjon nå er hvertfall at han har for lite å gjøre.

Gammel 07-03-16, 22:58   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kunne fint spurt på en hyggelig måte "hei, har du mulighet til å ta en pause nå, babyen sover skjønner du. Fres gjerne igjen i to-tiden, f.eks?" og jeg tror jeg gjorde det en gang da jeg hadde en nabo som prøvekjørte mopeden sin frem og tilbake 100 ganger...

Gammel 07-03-16, 23:10   #20
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, riktig. Send alle krangefantene ut på landet lizzm

Dessuten, områder regulert til landbruk er ikke stille. Og v har STORE snøfresere, som får den naboen bruker til å framstå som en snøfreserbaby.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.