(Splitter) ny leilighet, et blankt lerret. Hjelp!
Lager en leilighetstråd, så jeg har et sted å gruble og kanskje få litt innspill. Mannen har lite meninger utover 'vente og se' (hva interiør angår er han oftest enig i mine forslag og løsninger), mens for meg er planlegging og grubling mye av moroa. Og det er nå jeg har tid til det, før vi går i gang med salg og flytting.
Vi har kjøpt oss leilighet i toppetasjen i nybygg ( ), men kom såpass sent inn i prosjektet at vi ikke har hatt noen mulighet for å gjøre tilvalg. Vi får standard, og det er forsåvidt greit nok.
Leiligheten blir levert (til våren) med eikeparkett (3-stavs ) og hvite dører, karmer, lister og vegger. Fliser i gang (gulv) og på bad/vaskerom. Hvitt og grått (gulv).
Kjøkkeninnredningen har glatte, hvite fronter og integrerte hvitevarer i børstet stål. Innebygget kombiskap og oppvaskmaskin.
Den største bakdelen for min del er kjøkkenet. Jeg ville ha ønsket en helt annen løsning, jeg har så mange tanker og vet så godt hva jeg ville hatt at akkurat det er en liten nedtur. Det er ikke mulig å få leiligheten uten kjøkkenet montert så det får bare bli som det blir.
Det vi skal gjøre er å ettermontere en kjøkkenøy. Vi må velge dette fra annen leverandør da kjøkkenet vi får ikke har forhandler i Norge. Det ser jeg ikke på som noe stort problem, vi leker med tanken på å velge noe annet enn hvit øy for å få en kontrast. Ikea er veldig aktuelt. Vi skal antakelig også ha grunne høyskap på en vegg og kan da velge samme farge som øya. (Har ikke tenkt å være så modige at vi velger knallfarger som rødt eller gult, vi er ganske nøytrale hva farger og stil gjelder. Liker rene linjer og minst mulig dill.)
Kjøkkenøya må kles rundt en bærestolpe, men regner med at vi får til dette på en eller annen måte. Utfordringen blir benkeplaten, men her har vi muligens tenkt å gå for stein og da får de komme og ta mål og fikse det for oss. 
Også var det veggene da. Hvite vegger... det har jeg (vi ) faktisk aldri hatt. Jeg har levd med grå stue i 14 år nå. Vært utrolig fornøyd, men kjenner jeg kanskje er moden for noe nytt.
Jeg har ganske nylig malt kjøkkenet i soft mint og er utrolig glad i den fargen, men tror ikke jeg vil ha den i stue. Har også sett på en farge fra Butinox som heter Bølger (S4010-B30G) men den tror jeg blir for mørk. (Reklamebilder som viser fargen må være lyssatt godt, for jeg tror den vil virke mørkere i virkeligheten enn det ser ut til på bildene.)
Det jeg vil ha er farge, men litt sånn grålig dus farge om dere skjønner. Men den må være lys. Soft mint er perfekt i nyansen men en anelse for mint/pastell.
For hvitt blir frykelig kjedelig, gjør det ikke?
Så mye enklere det ville vært om vi kunne sett leiligheten annet enn bare på en plantegning. 
-Pippi
Sist redigert av Robyn : 30-09-16 kl 23:02.
|