|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Hvor i Danmark vil vi bo?Jeg har skjøvet dette foran meg veldig lenge nå.
![]() |
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Vi har feriert flere år i nærheten av Hals. Landsby er riktig betegnelse, det er ganske søvnig der, men det er fin strand, marked på onsdager og kort vei til Ålborg, ca en halv time til Fårup sommerland, 1 time ned til Djurs. Slott i nærheten er det også, og mange fine småbyer i kort bilavstand. Fra Hirtshals og Frederikshavn er det under en times kjøring.
![]() |
#3 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Me satsa på området rundt Ebeltoft. Da er det rimelig avstand til eit Djurs (?)sommarland og akseptabel avstand til Legoland for ein dagstur.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Om man bor på Jylland, så er man i grunn nær veldig mye uansett. Med tanke på bilkjøring, så kan ikke det sammenlignes i Norge og Danmark. Jeg blir fort bilsyk på norske veier, ytterst sjelden på danske. Et par timer på dansk motorvei merkes knapt.
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Et par-tre timer på motorvei går fint, altså. Heldigvis virker det som om bilsyken avtar med alderen, så raske veier er sjelden eller aldri noe problem lenger. (Postmann Pat-veiene i Cornwall for to år siden, derimot! :kvalm: )
Sist redigert av Bluen : 09-05-16 kl 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Med den aldersgruppa ville jeg likt å bo et sted hvor de kan fly litt rundt på aktiviteter på egenhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Er redd det begynner å bli fullt, ja - både på slike resorts og utleiehytter. Noen er ikke så tidlig ute.
![]() |
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Kunne det være en idé å bo nord på Sjælland?
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Anbefaler Skallerup Klit, men de har kun ukes opphold i høysesongen og det er ganske dyrt. Likevel, verdt prisen synes jeg, da det er mye å gjøre i nærheten og på selve stedet.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Vi tilbragte en uke på ei øy inne i Limfjorden sammen med The Vanes for noen år siden. Øya heter Fur, man kan sykle både hit og dit, man kan grave etter fossiler, drikke øl på det lokale bryggeret, kjøpe mengder av rart garn, se på traktorsamlingen til mannen til hun med det rare garnet, spise masse deilig lokalprodusert økokjøtt, få demonstrert en liten vulkan hver onsdag på museet og kjøpe rare ting fra sjømannen med delfinen tatovert i pannen. 2 timer til Legoland.
Hals kan jeg også anbefale. Nydelig strand. Men det skjer ikke veldig mye annet der.
Fra Tisvildeleie er det ikke mer enn 3,5 timer til legoland, sådet går an å kombinere selv om det selvsagt er litt lengre.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Ungene mine var på Legoland i høst. De syntes det var veldig stas.
![]() |
![]() |
#13 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Jeg synes ikke barna er for store til Legoland. Vi planlegger ny tur når eldste er sånn ca 12.
![]() |
#15 |
intro
|
Høres bra ut. Det var pappaen i den andre familien som mente hans egne (jevnaldrende med våre) var i største laget allerede for to år siden. Mine barn er nok kanskje noe mer barnlige til sinns og blottet for wanna-be-fjortis-fakter.
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Jeg syntes selv at jeg var for stor for Legoland som 10-åring, men det har jo skjedd litt der de siste 30 årene. (Antar faren er omtrent like gammel som meg og kanskje husker noe av det samme.)
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Jeg kunne nok godt latt være å besøke Legoland all together, men resten av familien er dypt uenig.
![]() |
#18 |
intro
|
Jo, det er han, men de var der med barna, altså. (For min del handler det mest om dårlig samvittighet for å ha forsømt det i så mange år - jeg hater jo alle sånne parker intenst sjøl.
![]() |
![]() |
#20 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hvor i Danmark vil vi bo?Du vil bo i et annet land hvor det er varmt og deilig. Ved Europapark helt sør i Tyskland f.eks
![]() |
|
|