|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Har du slurvet med skattetrekket?Logget inn på altinn i dag av andre årsaker, og jammen meg lå skatteoppgjøret der.
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Jeg så i dag tidlig, mitt var også klart. Får tilbake rett over en tusing. Puh. Fornøyd med det. Og da betaler jeg tydeligvis rett skattetrekk.
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Trekker ift tabell + litt ekstra hver mnd. Så jeg skal få igjen rundt 10 - 11 000 tenker jeg. Men tror ikke det har kommet på konto nå.
![]() |
#4 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Jeg fikk SMS idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Mitt skatteoppgjør lå på altinn i dag. Leste et sted at man får det utbetalt innen to uker etter datoen som står på oppgjøret, og mitt var datert 22.6. Litt rart, det da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Nei, jeg får igjen litt over tre tusen, mens mannen blir skyldig elleve hundre kroner. Sum samla vil jeg si at dette er innertier.
![]() |
#7 |
Klar
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Hoh, nå måtte jeg inn og sjekke, og får igjen et femdoblet beløp! Heldigvis, de pengene trengs! Vanligvis går jeg omtrent i null, så skjønner ikke helt hvorfor jeg plutselig får igjen så mye, men ja takk! Sist redigert av Timar : 20-06-16 kl 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?53 kroner i restskatt, som ikke kreves inn siden det er under 100. Ikke noe særlig slurv nei.
![]() |
#9 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Jeg liker å tenke på det som tvungen sparing, og bruker å sjekke årets skattetrekk midt i året. Så nå når feriepengelønna er kommet så passer det å logge inn på skatteetaten og ta en liten beregning av årets skattetrekk og evt justere opp for siste halvdel av året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Jeg fikk baksmell opprinnelig, men betalte inn på forhånd. Jeg måtte delvis regne selv, siden det manglet et aksjeutbytte på selvangivelsen. Fasiten er 4 kr i pluss.
![]() |
#11 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?1500 i restskatt. Helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Jeg har slurvet de siste 18 mnd... Hadde veldig lang reisevei og byttet jobb, og tenkte jeg skulle fikse det med et ekstra skattetrekk på 1500 i mnd, det holdt ikke gitt. Mannen gikk på verre smell da, som byttet jobb på tampen av 2015 og glemte full skatt i desember. Det ble ikke pent.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Mannen fikk utbetalt sluttoppgjør og overtidsgodtgjørelse og hele pakka i desember, med halv skatt. Ikke helt ønskelig. Og megasmell ja
![]() |
#15 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Er det slurv å ikke treffe med skattetrekket altså? Hm. Den har gått meg hus forbi, gitt.
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?
Tror det er humoristisk ment. Min baksmell var ihvertfall kalkulert, eller den ville komme uten at jeg fikk gjort noe fra eller til.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?
Helt riktig.
![]() |
#18 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Har lest ligningen, rettet den, beregnet ny skatt, og innbetalt restskatt før 30. Mai. De 3000,- er for 10 000,- mindre renter i 2015 enn året før. Helt greit.
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Litt restskatt her dessverre, men det var forventet. Har endret på skattekortet nå og da blir det forhåpentligvis litt igjen på skatt i stedet for neste år. Vanligvis har vi fått igjen, men nå har vi bare et barn igjen på SFO. Blir litt mindre fratrekk da enn når vi hadde unger både i barnehage og på SFO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har du slurvet med skattetrekket?Revisoren min har slurvet stort.
![]() |
|
|