Smart hund og dressering
Jeg har ei bichon frise tispe på to år. Dette er andre hund vi har.
Hun er ikke helt dressert og er veldig egen rådig men hun pleier å komme når vi sier kom hit.
Jeg prøver å trene henne men det er vanskelig. Hun "gidder" ikke sitte, legge seg, komme osv vist vi ikke har noe godbit hun liker. Det går i perioder Va hun liker men det kan også endre seg i løpet av dagen. Vist hun ike har lyst på godbit bryr hu seg heller ikke om kommando.
Nå er vi på hytta og her har hun sprunge fritt i fjor men hun har diltet etter oss. I år føler hun seg vel tryggere og springer litt ute i skogen (det er bare tre hytter på denne skråningen så det r ikke noe problem).
Vi har også inngjerdet terrasse. De første dagene her på hytta så kom hu på kommando og fikk godbit. Men nå har hu fatta det at vist hun kommer inn på terrassen så kommer hu ike ut igjen med det første. Og jeg vil tippe hu har der gøyere å springe ute i skogen fremfor en kjedelig terrasse..
Så hva gjør jeg?
Akkurat nå har jeg ingen godbit hun vil ha, verken av hundefor eller eks agusk og tomat som hun spiste før
Den første bichon tispen vi hadde var litt mer lydig og vi har oppdratt de likt. Det er bare at hu vi har nå er noe smartere..
Har noen noe råd?
|