Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Les innlegget først!!!
Ja, den eldste har mørkere hårfarge enn den yngste 49 46,23%
Den eldste og den yngste har helt like hårfarger 13 12,26%
Den yngste har mørkere hårfarge 37 34,91%
Annet 7 6,60%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-07, 20:30   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Ja, det lurer jeg på? Når jeg tenker på hvordan det er i min familie og hos venner så er det ofte sånn. Stemmer det?

Det jeg vil at du gjør er å tenke på dine egne barn. Har det eldste barnet mørkere eller lysere hår enn det yngste (det yngste bør ikke være helt nyfødt da de ofte kan endre hårfarge). Om du ikke har to barn, tenk på hur det er hos deg og dine søsken, om du ikke heller har søsken så tenk hvordan det er hos mannen eller dine foreldre. Her er det selvsagt viktig at alle barna har samme foreldrer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:31   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Storesøster har mørkere hår enn lillebror. Jeg har mørkere hår enn min storesøster.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:36   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min lillesøster har mørkt hår, jeg har ask (aka kommunefarget).

Foreløpig har Knøttet klart mørkere hår enn Sneipen, men det kan jo endre seg, som du sier.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:41   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Min bror er blond og jeg er lys brunt\mellombrunt.

Turbo er blond,eller nesten.litt rødskjær i det.. og født blond. Snuppa har brunt hår så regner med hun får min hårfarge..
Litt rart med at mann er rødhåret...

svigermor er rødhåret og svigerfar var blond i sine yngre dager.
Mann er gammlest å er rødhåret, lillebroren er blond...

Gammel 21-06-07, 20:45   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanskelig å si.

Min eldste har helt lyst hår. Det er like lyst hele året. Ingenting forandre på det, ikke engang sola.

Min yngste har hår som om vinteren er mørkere enn sin søsters, men om sommeren fort blir kjempelyst. Det blir til og med lysere enn søsterens hår. Jeg trodde dette var det normale, og stusser på hvorfor min eldste har konstant hårfarge. Hun er dessuten like blek i huden hele året og blir aldri brun. Lillebror får derimot fort farge på huden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:46   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare ett barn (men hun har mørkere hår enn Blåmann og jeg hadde som babyer).

Jeg er eldst, og broren min er en del mørkere i håret enn meg. Blåmann er også eldst, og han er mørkere enn sine brødre. Vi bidrar med andre ord ikke stort til statistikken.

Gammel 21-06-07, 20:49   #7
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå er minste ganske liten da, men hun har mye mørkere hårfarge enn største noen gang har hatt.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:50   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldste er mye mørkere enn alle sine søsken, både i hud og hår. Han er mørk og de andre barna mine er blonde. Faren til de tre eldste er veldig mørk, men mine lyse gener slo gjennom på de andre.

Jeg er lysere enn lillesøsteren min både i hud og hår. Mannen min er også eldst, og han er mørkest i den familien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 20:53   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har 3 barn.
Den eldste var lys nr han var liten, men har blitt mørkere med årene, han er nå 13 år.
Mellomste har vært lys hele tiden, så han er da logisk nok lysere en sin storebror.
Minsten har deimot aldri vært lys i håret, han er dermed mørkere en den ene storebroren sin.
Den største og han er derimot ganske like mørke, men har ikke lik hårfarge.

Så når det gjelder statestikk så representerer vi med andre ord begge deler.
Både storebror som er mørkere en yngre bror, og storebror som er lysere en yngre bror.

Gammel 21-06-07, 20:55   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Stemte annet, for her i huset er ingen eldre enn den andre siden de er tvillinger. Jenta mi har for tida lysere hår enn broren, men det er fordi det bleikes fort i sola. De er nok egentlig ganske like i farge, bortsett fra at hennes hårtone er varm og hans kald.

Gammel 21-06-07, 20:57   #11
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Lillebror er mørkere enn storebror.

Gammel 21-06-07, 20:58   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Pussig...eldste her har klart mørkest hår, og brunest øyne
Jeg er eldst av to søstre og har mørkest hår

Gammel 21-06-07, 21:01   #13
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eldste er lysere enn den yngste. Jeg er yngst og er mørkere enn min storesøster. Altså stikk motsatt av din teori.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 21:03   #14
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er fire søsken.
Broren min og jeg, som er nr to og tre, er mørke. De to andre er lysere.

Gammel 21-06-07, 21:14   #15
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Poden er mørkere enn lillebror, men det er nok litt tidlig å si noe konkret om lillebrors endelige hårfarge...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 21:20   #16
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har ikke minstemann noe særlig hår her enda, men tviler på at han blir noe særlig lysere enn snuppa.

Jeg var lysest i håret av oss tre søstrene, og eldst.

Gammel 21-06-07, 21:52   #17
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et barn, men tre søsken. Jeg (nr 1) og min søster (nr 2) er like mørke. Mellombror er litt lysere, og lillebror er blond. Vi stemmer altså med teorien!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:03   #18
Albertine
Passiv

Standard

Mine to eldste har helt lik hårfarge. Mellomsøsters hår er litt lysere i tuppene siden hun har langt hår (eller gammelt hår som hun kaller det), mens innerst er det helt likt. Er spent på om babyen får lik hårfarge.

Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:05   #19
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg hadde lysere hår enn lillesøsteren min når vi var barn.
Nå har vi begge mørkt hår.

Lillesøster her er 1 år og storesøster 3 år. De har lik hårfarge.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-07, 22:06   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

De er nok egentlig ganske like i farge, bortsett fra at hennes hårtone er varm og hans kald.

Der har man kanskje forklaringen på mine barn. Yngstemann har varmere fargetone enn hun som har lik farge på håret hele året.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.