Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Omega 3 ikke bra likevel??

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-07, 21:36   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Omega 3 ikke bra likevel??

Jeg har en bekjent som er i gang med slanking på en avdeling her på sykehuset for overvektige. Der har hun fått beskjed om at Omega 3 som hun tar kan være årsak til at hun ikke har gått ned noe etter hun begynte. Hun skriver opp alt hun spiser osv. Min bekjent mener å ha hørt at en del Omega 3 har harsknet og er ikke bra å spise.

Er det noen av dere som har litt peiling på helsekost som har hørt noe om dette. Jeg blir helt oppgitt. Prøver å være lur ved å ta Omega-3 og antioksidanter (rødalger) også er omega 3 ikke bra ???

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 21:42   #2
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Omega 3 ikke bra likevel??

Omega 3 er jo rent, flytende fett, så det er ikke akkurat slankemat. Men det er så vidt jeg vet enda sunt.

Gammel 16-06-07, 21:43   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Omega 3 er jo rent, flytende fett, så det er ikke akkurat slankemat. Men det er så vidt jeg vet enda sunt.

Men to bittesmå kapsler om dagen kan da ikke være så mye skulle en tro. Etter hva hun jeg kjenner sier så er det forskjell på Omega-3. Det er noen som ikke skal harskne. Lurer nesten på om det er noen som vil selge et produkt som prøver seg med en spansk en...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 21:58   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg har tvert i mot høyrt og forstått at dette er sunne og riktige feittsyrer som kan hjelpe til med feittforbrenningen.

Men ein døgndose inneheld jo ein del kaloriar, så dersom ein teller kaloriar, må desse også tellast med i det totale reknestykket.

Eg har fått anbefalt omega 3,6 og 9 frå hudlegane mine. Men det er jo strengt tatt ein digresjon.

Gammel 16-06-07, 22:09   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det får være måte på kaloritelling! Kalorier er jo ikke bare kalorier, det er jo ørlite relevant hva annet som slenger med på dem (f.eks omega3, mineraler, vitaminer, fibre osv.).

Gammel 27-06-07, 12:59   #6
Taran
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2007
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg har tvert i mot høyrt og forstått at dette er sunne og riktige feittsyrer som kan hjelpe til med feittforbrenningen.

Jeg gikk ned i vekt etter at jeg begynte med omega 3-kapsler.

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:49   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tviler jeg sterkt på stemmer. Udos Choice reklamerer jo også for vekttap, og der er det snakk om mye større mengder. På et foredrag fortalte Udo Erasmus selv om ei sterkt overvektig dame som hadde begynt å gå ned masse i vekt da hun inntok hele 6 spiseskjeer Udos Choice daglig. Det er jo STORE mengder fettsyrer, tilsvarer vel iallfall 10 kapsler eller mer.
Dessuten er ikke fett fetende i seg selv om man begrenser karbohydratene. Det er jeg og mange andre levende beviser på. Jeg spiste etter Skaldemans prinsipper i 8 uker, 70 % animalsk fett, inntok ca. 3500 - 4000 kcal daglig uten å trene ETT sekund, og raste ned 10 kg, følte meg bedre enn noensinne både psykisk og fysisk også. Mens på Grete Roede gikk jeg opp i vekt om jeg oversteg 2000 kcal, selv om jeg trente intensivt 3 ganger i uka. Interessant, det der. Kalorier er ikke bare kalorier?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.