|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Har dere fulgt med på Aksel Braanen Sterri i media?Jeg må medgi at jeg er ganske perpleks. Er usikker på hvor godt mannen er kjent utenfor akademiske kretser, så er nysgjerrig på om dette er noe som blir debattert utenfor (er klar over mange her er akademikere, bare så det er sagt) og hva dere mener om saken.
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Har dere fulgt med på Aksel Braanen Sterri i media?Eg har fulgt med. Og eg mistenker Braanen Sterri for å drive med provokasjon for å bli synleg. Det er er så mange flinkiser blant humanistar at det ikkje er så lett å bli synleg innanfor humaniora. Dei som får spalteplass, kjem med kontroversielle uttalelser. Sjå på Harald Eia og Kjetil Rollnes - dei har same argumentasjonsstilen og får mykje merksemd for å gå mot det "politisk korrekte" i samfunnsdebatten. Det same ser vi innafor litteraturkritikken, det er hauger og lass med flinkiser som kan faget sitt, men i det Bernard Ellefsen gjekk ut og slakta Jon Fosse gjekk han frå å vere ein i mengda, til å bli synleg (og etter kvart fast kritikar i Morgenbladet). Dersom ein ser på kva Braanen Sterri har publisert tidlegare og korleis han går frå å forsvare eit ytterpunkt til eit anna, mistenker eg han forbi forsøke å bli synleg ved å vere kontroversielle. Det er ingen som legg merke til debattanter som bare er flinke akademikarar. Men kontroversielle akademikarar får eit namn utanfor akademia og.
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har dere fulgt med på Aksel Braanen Sterri i media?Han var jo lederskribent og fast spaltist i Dagbladet før han begynte på doktorgraden i våres, så han er jo rimelig godt kjent utenfor akademia også altså. Han er vel en av disse unge rabulistene, som dukker opp fra tid til annen. Jeg kjenner jeg er bare middels interessert (og lite imponert).
![]() |
#4 |
Tøff
|
![]() Sv: Har dere fulgt med på Aksel Braanen Sterri i media?Jeg oppfatter ham som konstruert provoserende. Om det gir mening. Og derfor ikke spesielt provoserende.
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Har dere fulgt med på Aksel Braanen Sterri i media?
Der sa du det eg tenkte på ein mykje enklare måte.
![]() |
![]() |
#8 |
Viser tenner
|
Jeg er helt enig. Han prøver for hardt på å være kontroversiell, og det imponerer ikke meg. Der Rollnes har snert og stil faller Braanen Sterri igjennom. Jeg synes ikke han er interessant, og klarer heller ikke å la meg provosere.
![]() |
#9 |
|
Rolness SNERT OG STIL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#11 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere fulgt med på Aksel Braanen Sterri i media?Jeg har lest ganske mye, og også en del motsvar han har fått. Han har innrømmet å ha trampet kraftig i klaveret et par ganger, han går fryktelig høyt ut på relativt tynt grunnlag. Det må han vel gjøre, selv om jeg skulle ønske meg at han for det første begrunnet påstandene sine, for det andre tok i mot et par innvendinger når han rett og slett har tatt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har dere fulgt med på Aksel Braanen Sterri i media?Jepp, Nokon og Mave, jeg er enig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
kamerat
|
Og akademisk framstår han som umoden to say the very least. Men han er jo bare stipendiat, da.
![]() |
#15 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Toffskij, eg diggar deg
![]() |
#16 |
Viser tenner
|
Ja, i forhold til Sterri så synes jeg det. Og jeg er ikke spesielt glad i Rollnes heller, men han klarer i det minste å provosere meg.
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har dere fulgt med på Aksel Braanen Sterri i media?Han minner meg om sånne mennesker uten barn som forteller om hvor kadaverdisiplin de skal ha på ungene sine, og at unger som vil ha ketsjup på whatever er bortskjemte drittunger uten oppdragelse.
![]() |
#20 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|