|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Mer mettende smoothie?Hjemmelaget smoothie er en slager her hjemme. Vi bruker banan, naturell yoghurt og juice som base og bær etter ønske/tilgjengelighet.
Sist redigert av star : 12-12-16 kl 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Mer mettende smoothie?Nøtter, avokado, kokosmelk, olje, egg.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Mer mettende smoothie?Hvis du bruker Skyr eller kesam i stedet for yogurt får du mer protein, det metter mer. Og du kan også tilsette et egg.
![]() |
![]() |
#5 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer mettende smoothie?Mandelmel, en liten neve med havregryn, , cottage cheese, advocado, egg etc bruker jeg som energibase(proteiner) når jeg lager smoothies.
![]() |
#6 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Mer mettende smoothie?Med mindre juice blir den mer mettende helt av seg selv. Jeg lager noen ganger så tykk at den spises med skje. Bruker masse frosne bær og kaller det is.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Mer mettende smoothie?Bruker sjelden juice, mest vann. Mine ingredienser for at det skal kalles et måltid: Bær (aronia, (skogs-)blåbær), frosne spinatterninger, vann, egg, vaniljekesam, havregryn, chiafrø, valnøtter, mandler, avocado, evt banan for søtsmak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Mer mettende smoothie?
Hvor kjøper du aronia?
![]() |
#11 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Mer mettende smoothie?
Åja, det er det samme som svartsurbær eller noe sånt er det ikke?
![]() |
#13 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mer mettende smoothie?Snapper opp tips her til mettende smoothies. Jenta her, som alltid har spist veldig bra, spiser plutselig nesten ingenting. Hun spiser under ei halv skive til frokost og det samme til lunsj på skolen. Det er ikke mye mat altså. Hva hun spiser på sfo om ettermiddagen vet jeg ikke, det er heller ikke alt for mye middag som går ned. Kanskje jeg skal prøve å tilby henne smoothie til frokost en gang i blant som et alternativ til skive. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|