|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() DubaiNoen som har vært der som vil anbefale severdigheter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DubaiEn tidligere kollega var der i påsken i fjor. De likte det ikke i det hele tatt, husker ikke hvorfor. Det var også skrekkelig dyrt dyr, verre enn norske priser.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: DubaiJeg var der i Påsken i fjor og vi elsket det! Vi bodde i Jumeira beach i leilighet. Vi var i Burj Khalifa og hadde VIP billetter innkjøpt på forhånd, det viste seg å være greit å ha. I tillegg var vi i vannparken Aquaventure, kjempefornøyd. Vi var også på ørkensafari, noe alle fra 10-70 likte og vi spiste lunsj på Ritz Carlton! Dyrt, ja!!! Opplevelse, JA! Vi var også i sånne krydderboder, spice souk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: DubaiJeg syns det var snedig å vandre i "gamlebyen", som er en helt ordinær 80-tallsby.
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: DubaiVi var i Dubai for et par år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Dubai
![]() |
#7 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: DubaiJeg har ikke vært i Dubai, det Polyanna sa om slavekontrakter for de som arbeider der er et viktig moment for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: DubaiJeg har ikke vært i Dubai, men Abu Dhabi. Mye det samme, sier de. Jeg likte kjempegodt Abu Dhabi, men jeg besøkte fastboende og var vel ikke turist i samme forstand. Om man ikke bor på de store luksushotellene, så er de vel verd et besøk. Ritz-Carlton var en opplevelse, samme med Emirates Palace. Jeg husker ikke maten som spesielt dyr, men jeg betalte ikke heller.
![]() |
![]() |
#9 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Dubai
Jeg var også nylig en snartur i Abu Dhabi. Kan anbefale et besøk i Sheik Zayed Mosque - den var virkelig et syn. Litt usikker på hvor langt det er å kjøre fra Dubai, men taxi er uansett veldig billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: DubaiJeg bodde med utsikt rett til moskéen, og den er virkelig et syn både dag og natt.
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: DubaiDet er forresten bare 1,5 time mellom Dubai og Abu Dhabi. Vi skulle kjøre over til Dubai ene dagen, men det var så enormt varmt. 45 grader, og varm vind fra ørkenen som varmet mer enn den kjølnet.
![]() |
![]() |
|
|