|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2017
![]() |
![]() Narkotikatest av ungdomHei. Sist redigert av torsk : 13-04-17 kl 20:04. Årsak: Fjernet reklamelink |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomSå bra at datteren deres har foreldre med erfaring med tester! Ja, for det var vel du som i februar kunne lenke til noen alkoholtester du hadde så god erfaring med?
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomJeg hadde kontaktet helsesøster og bedt om info om ruskontrakt.
![]() |
#4 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Narkotikatest av ungdom
Stemmer det. Jeg liker å ta en promilletest før jeg kjører bil om jeg har drukket kvelden før. Men det var ikke temaet for tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
![]() |
Takk for konstruktiv tilbakemelding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomReklamerer du egentlig for hjemmetester? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dette er noe helsesøstre ofte gjør. Eventuelt at man har en kontrakt med politiet som gjør det der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomHuff, så leit.
![]() |
#9 |
Nybegynner
![]() |
Ja jeg vet politiet gjør dette. En slik kontrakt er noe hun absolutt ikke ønsker. Heller ikke hos helsesøster, helsestasjon eller fastlege. Da vil hun heller teste seg hjemme (vil egentlig ikke dette heller). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomDe elevene jeg har visst om som har gått på ruskontrakt har ikke akkurat gjort det av fri vilje. Men de har selvsagt gått med på det på en eller annen måte. Men da er det ikke foreldrene som har bestemt de, men politiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomDet der er ikke noe jeg ville håndtert hjemme. Hva skal konsekvensen bli hvis hun ikke tester reint hjemme? Er det ikke greit med en eller annen oppfølging ifbm testing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomHvor gammel er hun?
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomMisbruk av tillit medfører tap av tillit, det er helt naturlig. Om barnet mitt demonstrerer at det ikke kan stoles på angående et eller annet, så, vel, da stoler man ikke på det, med de konsekvensene det får (i vårt tilfelle: mer kontroll på skjermbruk, fordi det åpenbart ble FOR fristende å baaaare sjekke litt til).
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomJeg trodde politiet forebyggende elle utekontakt fulgte opp mindreårigr som blir tatt i forbindelse med hasj/narkotika. Det har blitt gjort i de tilfellene jeg har hørt om. Er ikke det vanlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ja det trodde jeg og. Jeg skjønner ikke helt dette. Hvis hun er mindreårig som er blitt tatt med hasj/brukt hasj så skal man da bli fulgt opp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
Jo, det er vanlig. Det tilbys ofte ruskontrakt i bytte mot å slippe å få det på rullebladet for eksempel. Ingen av de kontraktene jeg vet om har vært særlig 'frivillig' inngått av ungdommen, men det virker ofte.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Narkotikatest av ungdomHva er egentlig validiteten på slike hjemmetester?
![]() |
#19 |
Audacious
|
De gjør unntak for mindreårige hvis mødre selger hjemmetester.
![]() |
|
|