|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() SMS fra ArbeiderpartietMange av oss fikk SMS fra arbeiderpartiet i dag med denne teksten "Hei. Stortingsvalget blir jevnt. Du avgjør om Frp og Høyre fortsetter i regjering. Vil du ha et skifte? Skole og eldre fremfor skattekutt? Stem Arbeiderpartiet!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg fikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietBåde jeg og mannen fikk. Jeg ble litt småmuggen, jeg har aldri bedt om å få politisk "informasjon" på SMS. Jeg har heller aldri oppgitt nummeret mitt til Ap og tenker at dette kan tippe begge veier for partiet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietSå lenge partiene får lov til å kjøpe adresselister og sende ut adressert partireklame - jeg har f.eks. fått fra FrP - så ser jeg ikke at sms er vesentlig annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg har fått SMS, og synes det er urdelig, og ikke så lite desperat, gjort av AP. Jeg har egentlig aldri vært usikker på hvem jeg skulle stemme på, forhåndsstemt har jeg også gjort, så for meg bidrar ikke SMS-en til annet enn enda litt mer AP-himling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
geskjeftig
|
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietMannen fikk, men ikke jeg.
![]() |
#7 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietBåde mannen (som ikke har stemmerett) og jeg fikk. Jeg blir litt småsur og mener at det er unødvendig og lukter av desperasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg synes det var klønete. Samtidig blir jeg oppgitt over de som lar denne smsen være avgjørende for om de skal stemme på Ap eller ikke.
![]() |
![]() |
#10 |
Halloen!
![]() Sv: SMS fra Arbeiderpartietnoen: Det er sant, jeg er egentlig litt overrasket over at så mange ikke vet hva de skal stemme, eller er tilbøyelige til å la en SMS eller en blå ballong avgjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg skjønner ikke at man gidder å la seg hisse opp av dette. Jeg fikk SMSen, og lurte egentlig bare på hvor de hadde fått nummeret mitt fra. Jeg synes det er mindre greit å få folk på døra for eksempel. Den SMSen slettet jeg jo bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietReklame-SMS tenker jeg ikke så mye om, det er reklame over alt hele tiden, men å påstå at det er "info" og ikke reklame er jo rent lureri!
![]() |
#13 |
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietMannen fikk ikke SMS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg har ikke fått, og hadde blitt irritert hvis jeg hadde fått. Grunnen til at det ikke er ulovlig, er at det er markedsføringsloven som regulerer reklame på telefon, og politisk reklame er unntatt markedsføringsloven. Det er dermed ikke regulert i det hele tatt. Det betyr ikke at det er ønskelig eller velkomment - eller lurt. Jeg tror mange opplever SMS som spesielt invaderende.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: SMS fra ArbeiderpartietJeg har fått reklame fra andre, men ikke ap. Jeg synes vel at innholdet på det som gjengis over er på nivå med annen info, og lurer jo litt på hvor dumme de tror folk er. Alle partier that is. Men når det er sagt lurer jeg jo på hvilke medierådgivere som tror folk responderer positivt på telefon/SMS.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: SMS fra Arbeiderpartiet
Tja det kan du si, men for enkelte er valget veldig vanskelig i år og kanskje står valget mellom to som man opplever står ganske likt. Hadde jeg hatt AP som en av to sånne like kandidater kunne jeg nok latt en sånn SMS bli det bittelille loddet på vektskålen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
This is normal!
|
Eller terningkast i TV-sendte debatter. Eller hvem som har mest karisma av partilederne.
![]() |
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
Det handler om at man ikke er 100% enig med ett parti og er usikker på hvilke saker man vekter mest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Halloen!
Fullstendig enig. |
![]() |
![]() |
![]() |