|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
snur
|
![]() Under 18 år og reise til utlandet17-åringen skal på sommerferie til utlandet med to venninner uka før hun blir 18 år. De har bestilt flybilletter gjennom SAS, trenger de noe bekreftelse fra foresatte på at det er greit at de reiser?
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetEh ... henger her. 14-åringen skal fly alene med rutefly til Kreta i sommer. (Der møtes hun av besteforeldre, men det vet jo ikke flyselskapet noe om.)
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetTror ikke de trenger annet enn pass. Også må de ikke få panikk hvis de mot formodning skulle bli tatt til side og spurt om de reiser alene/formål med turen osv
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetVenninnen til min eldste fløy alene hjem til Norge etter å ha besøkt oss i Spania. Hun reiste da som voksen, ikke UM, og fikk ingen spørsmål. Hun hadde ikke noe bevis med seg. Siden hun var 12, straks 13, da dette skjedde regner jeg med at det er gjengs. Dette var med Norwegian.
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetDa sønnen min reiste alene til utlandet i fjor (han var 15), ble jeg oppringt av politiet i passkontrollen som spurte om han hadde tillatelse til å reise. De anbefalte skriftlig tillatelse fra foresatte. Noen flyselskaper KREVER det, blant annet British Airways.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetLurer litt på denne jeg også, eldstemann skal reise alene i sommer, to måneder før han fyller atten.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetBåde Frøkna og Herremannen reiste alene til utlandet i fjor uten problemer; han til Tyskland og Finland, hun til Spania og Japan. De var 16. Fire ulike reiser.
![]() |
#8 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetI fjor reiste mine to yngste som da var 17 og 14 alene til sine besteforeldre som skulle ta imot dem i Tyrkia. De hadde med pass begge to. Mora fikk oppringing fra Gardermoen politikammer som lurte på om jeg var klar over at mine to mindreårige avkom var på vei ut av landet uten fullmakt fra foresatte. Det holdt heldigvis å bekrefte at jeg var klar over det og at besteforeldrene ventet på dem.
![]() |
#10 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandet12 åringen her reiste alene til Amsterdam i fjor sommer. Ble ikke stoppet, men jeg hadde sendt med henne bekreftelse for sikkerhets skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandet
Jeg fikk beskjed fra politiet som ringte at barn under 18 som reiser til utlandet alene skal ha med fullmakt fra foresatte, så det er sikkert lurt å sende med.
![]() |
#12 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetMine foreldre måtte faxe tillatelse da jeg reiste som 17-åring.
![]() |
#13 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Under 18 år og reise til utlandetFra Politiets nettsider:
|
![]() |
![]() |
![]() |
|