|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Glutenfrie boller?Jeg har forsøkt et par varianter nå, med meget vekslende hell. De første ble harde og tørre, men greie på smak. De andre ble luftige, men smakte ikke noe godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Glutenfrie boller?Jeg har funnet ei oppskrift som har falt i smak hos husets cøliaker. Ikke noe hokus pokus med den.
![]() |
#3 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfrie boller?Damen bak denne bloggen mener å ha knekket koden: https://www.lavfodmap.no/glutenfrie-...illingsboller/
![]() |
#4 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfrie boller?Jeg har brukt en oppskrift jeg fant på bloggen snuddpaahodet. Disse bollene faller i smak hos oss. Husk uansett på at glutenfri gjærbaks blir tørrere når den er kald, bollene blir saftigere og mykere når de varmes litt før man spiser dem. Jeg vet ellers at det sies at glutenfri deig er klissete og vanskelig å jobbe med, det styret gidder ikke jeg, og lager deigen slik at den er grei å jobbe med. Jeg syns ikke dette gir dårligere resultat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Glutenfrie boller?Jeg bruker rett og slett miksen fra Det glutenfrie verksted, og bruker laktosefri yoghurt naturell og et egg i. De blir veldig gode og luftige. Ungene som ikke trenger glutenfritt har til og med spist av dem, og de er vilt kresne.
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Glutenfrie boller?
De smaker boller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Glutenfrie boller?
Ja, jeg synes absolutt det! Det er bittelitt forskjell selvsagt, men det er det beste jeg har fått til i hvert fall. Må bruke kjøkkenmaskin med eltekrok, ellers blir det bare tull.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Glutenfrie boller?Disse er de beste jeg har lagd. Veldig fin konsistens, og bare bittelitt smak av mais.
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfrie boller?Denne oppskriften bruker jeg til ca.20 boller:
![]() |
|
|