|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Din største bok-skuffelse?Jeg er ganske klar på hva jeg har opplevd som verste nedtur i forhold til bøker. |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Jeg leste den til ex.phil og det er den eneste grunnen til at jeg sto, for jeg leste ikke pensum.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Det må vel være Silmarillion. Det er jo Tolkien. Tolkien er jo fantastisk og jeg trodde også denne boken skulle være fantastisk. Har aldri kommet meg gjennom den, har forsøkt 3 ganger.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Hm. Det er ikke så ofte jeg leser ferdig bøker som jeg ikke liker i det hele tatt, så hvis jeg fullfører en bok, er det vanligvis noe jeg liker ved den. Men to bøker jeg har lest de siste par årene som hadde fått gode omtaler mange steder og som jeg ble småsur av, er Sue Monk Kidds The Secret Life of Bees og Alice Sebolds The Lovely Bones. Begge var godt nok skrevet til at jeg leste dem ferdig i håp om at de skulle ta seg opp og samle trådene på tilfredsstillende vis, men ingen av dem gjorde det. (Og ideen om "himmelen" i The Lovely Bones syntes jeg dessuten var direkte grusom, og det var åpenbart ikke det det var meningen at jeg skulle synes, så der må jeg ha vært veldig uenig med forfatteren.)
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?
Nei. Når det er sagt, syntes jeg Sofies verden var helt OK - og til god hjelp da jeg skulle ta forberedende.
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Jeg elsker Ingvar Ambjørnsen, men Innocentia Park ble jeg skuffet over. Unni Lindells Rødhette er noe av det største mølet jeg kan huske å ha lest.
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Jeg ble kjempeskuffet over Mao-biografien til Jung Chang. Hun skriver godt, og jeg er veldig interessert i kinesisk historie, av alt sært her i verden - men den biografien om Mao, makan til tung og kjedelig bok!
![]() |
#11 |
Passiv
|
Samme her. Trodde jeg var rar i knotten, som ikke fikset den boken, siden alt det andre Tolkien har skrevet er ganske så fantastisk. |
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Jeg er ganske god til å sile på forhånd, egentlig, så det er sjelden jeg blir direkte skuffet. Det mest slående tilfellet jeg kan huske, var vel The Order of the Phoenix, som jeg hadde hatt altfor god tid til å skru opp forventningene til.
Jeg hadde ikke verdens største forventninger til den, men jeg er enig i at den ikke er av de beste. Det er noe med at ingen av hovedpersonene (krampefargerikheten til tross
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Don Quijote.
![]() |
#15 |
intro
|
Ikke jeg heller - det var tross alt en uteglemt avbestilling i Bokklubben, så skuffet ble jeg kanskje ikke (selv om boka var voldsomt oppskrytt).
![]() |
![]() |
#16 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Sofies verden, ingen tvil der. Noe så opphauset, og så var det så kjedelig og lite gripende. Og dårlig, flatt språk var det også. Vet neimen ikke om jeg klarte å lese meg gjennom rasket. Venninna mi fikk lurt meg til å lese en annen bok av Gaarder også. Tror den het Kabalmysteriet. Den var like lite sjarmerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Det må være Jonathan Strange and Mr. Norell. Uten tvil. Det er den eneste boken jeg aldri har orket å lese ut. Men som sengelektyre ved søvnløshet er den glimrende. *gjesp* |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din største bok-skuffelse?Jeg har nå tatt fram igjen en av mine hittils største bokskuffelser, og skal gi den en ny sjanse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
intro
|
Ha-ha, kjenner meg igjen i dette! Jeg elsker de språklige snurrighetene til Loe og har stor sans for de fleste av bøkene hans, men denne er så ubegripelig kjedelig på ett eller annet plan.
![]() |
![]() |
|
|