|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fersk fisk
Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Akershus
![]() |
![]() Glutenintolerantjomfru - hjelp!Jeg har nettopp fått vite at jeg er glutenintolerant, etter å ha vært dårlig av og på i et halvt års tid. Svaret kom via en enkelt blodprøve, og jeg er egentlig litt irritert på legen min som ikke har funnet det ut før nå.
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Glutenintolerantjomfru - hjelp!Du må lese på alt i begynnelsen, det er et pes men blir en vane. Det er halvfabrikat som vel er den største fallgruben, lag mat fra bunnen for å ha kontroll på ingrediensene.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Glutenintolerantjomfru - hjelp!Les bakpå alt av som ikke er rene råvarer, ja. Det er gluten i veldig mye. Men de fleste butikker har godt utvalg av glutenfritt i Fri-for-hylla, og ofte i frysedisken og.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenintolerantjomfru - hjelp!Fikk du beskjed om å kutte gluten nå? Skal du ikke inn og ta gastro? Jeg fikk også nettopp (forrige mandag) beskjed av legen om at jeg sannsynligvis har cøliaki, jeg har visst alle tegnene og det har vært veldig slitsomt i et års tid nå, så jeg venter på blodprøvesvarene og skal ta gastro om de viser positivt, for å få det helt bekreftet.
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Glutenintolerantjomfru - hjelp!Matvarer du opplagt må erstatte med alternativer er brød, knekkebrød, pasta, kaker, kjeks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenintolerantjomfru - hjelp!Dette høres ofte verre ut enn det er. Det blir en overgang hvor du må legge deg til litt nye vaner, men så vil dette gå fint. Det verste er kanskje når man skal bort på besøk, eller spise ute. Men det går det også.
![]() |
|
|