|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spise gravlaks etter holdbarhetsdato?Vi har klart å glemme en pakke gravlaks i kjøleskapet. Gravlaksen er uåpnet av merket Lofoten. Siste forbruksdag var 19. Januar. Spise eller kaste? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spise gravlaks etter holdbarhetsdato?Jeg har lest at listeriabakterier vokser også i kjøleskapstemperatur og selv om maten er vakuumpakket, så jeg ville ikke tatt sjansen på rå fisk som har ligget såpass lenge over holdbarhetsdatoen. Men jeg er ikke noen ekspert.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spise gravlaks etter holdbarhetsdato?Jeg er lemfeldig på en del sånt, men ikke når det gjelder mat som "ber" om utvikling av ting som lksteria, sånn som gravlaks.
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spise gravlaks etter holdbarhetsdato?Nei, den ville gått i søpla her.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spise gravlaks etter holdbarhetsdato?Var litt usikker på om jeg var hysterisk, men det har jeg nå fått bekreftet st jeg ikke er, så da går den i søpla |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spise gravlaks etter holdbarhetsdato?Ikke hysterisk i dette tilfelle.
![]() |
|
|