|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når mor forlater barnet sitt ...Det tikket inn en melding på mobilen min. En dame har gått fra en mann og har overlatt deres felles barn på 2 år til pappan, og stakkars mann.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt....Det ligger nok noe i oss som sier at morsintinktet skal være det sterkeste og største vi har, så jeg tror det er derfor man reagerer mer når det er en mor som forlater familien sin.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt....Ja jøss, det er skikkelig synd på en mann som får omsorgen for sitt barn etter et samlivsbrudd.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt....Jeg synes rett og slett ikke det er verre at en mor forlater barna sine enn at en far gjør det. Uansett er det forferdelig trist hvis ikke gode samværsordninger blir opprettet når mor og far går fra hverandre.
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt....Jeg hadde etterlatt alle ungene hos min mann hvis vi bestemte oss for å gå fra hverandre. Fordi jeg vet at han er en bedre forelder enn meg, og fordi ungenes ve og vel går foran mitt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt....Å "forlate barnet sitt" syns jeg er helt grusomt uansett om det er en mann eller en kvinne som gjør det, og jeg kan ikke forstå de som gjør det. Det er mange menn som har gjort det oppigjennom - dratt sin vei og startet et nytt liv et annet sted uten å ha kontakt med barna sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt....
Kan bare signerer Blondie her
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...
Syns du virkelig det? Jeg ville ikke følt meg heldig om jeg hadde en mann som ikke ønsket å delta i omsorgen for barnet sitt, om vi ble skilt. Og jeg ville heller ikke følt at det var heldig for barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
Jeg tror vel heller at DM prøver å peke på at mannen har kommet heldigst ut av denne situasjonen. At man opplever samlivsbrudd og krangel rundt barna er vel neppe noen ønskesituasjon for noen.
![]() |
#12 |
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig med deg. Jeg kunne heller aldri "reist" fra barna, og det samme sier mannen. Det avhenger nok av barnas personlighet også, men jeg tror at 50/50 kan være en like god om ikke bedre løsning i mange tilfeller. Hos oss hadde ikke noe annet vært aktuell (så egoistiske er vi faktisk) at ingen hadde villet se barna så lite som "annenhver helg og hver onsdag"- eller noe i den duren. Å ha to stabile hjem føler jeg er bedre enn å se barna plutselig bare ti prosent av tida man gjorde før. Men det er mange faktorer som spiller inn, selvfølgelig.
![]() |
#13 |
Live and let live
|
Min første tanke var heldiggrisen mannen. Fordi det typiske er at damen tar med seg ungen ut av forholdet. Det må være dobbelt kjipt at ikke bare bestemmer damen seg for at hun ikke vil leve med ham, men hun tar med seg ungene og røsker vekk alt under føttene på mannen i tillegg.
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
Jeg kan signere denne fra a til å. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...I utgangspunktet synes jeg ikke det er noe verre at mor reiser enn at far gjør det. Men det avhenger jo også av hvilket forhold barna har til foreldrene, og av en eller annen grunn er det fortsatt mange mødre som tilstreber å være Den Viktigste for barna sine. Trist er det uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ræv med ører
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes ikke det bør være lov for noen. (Selv om "forlate" er et veldig krasst ord når vi snakker skilsmisse i halvveis ordnede former)
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Når mor forlater barnet sitt ...Forlater man barna dersom man velger å ikke bo sammen med dem 100%?
![]() |
#18 |
© All rights reserved
|
Enig i at man ikke bør få lov til å forlate barnet sitt (sånn som i å virkelig forlate). Jeg valgte bare å bruke samme ord som hovedinnlegger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Live and let live
|
Når jeg hører forlatt, så tenker jeg på å gi fra seg ungene og dra av sted uten noe fast samvær. Men det er jo veldig godt mulig det er mange som kaller det du skriver der som forlatt når det er snakk om moren? Men man forlater jo familiens samliv.
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
Det virker ikke som du har barnas beste i tankene, bare din og mannens "beste". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|