|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Bør alle nordmenn kunne smøre langrenn-ski? | |||
Selvsagt! Enhver med respekt for sine norske røtter bør ha full kontroll på skismørningen. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 4,35% |
Tja! Basic skismørning bør man vel kunne |
33 | 35,87% |
Nei, men jeg ser at samfunnet forventer det |
19 | 20,65% |
Haha! Nei! Drit i forvetninger! Jeg lærer bare det jeg selv vil! |
36 | 39,13% |
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tidsklemma
|
![]() Forventes det at alle bør kunne smøre langrennsski?Er det en uskreven regel som sier at alle nordmenn kan å smøre langrenn-ski?
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Tja. Jeg ville gått ut i fra at hvis man har barn med ski som må smøres, så kan man smøre også. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Her i familien har vi smørefrie ski hele gjengen - problem solved.
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Jeg har aldri smurt ski i hele mitt liv (men så har jeg heller ikke gått på ski siden jeg var 13 og barna våre bruker smørefrie ski). Når det er sagt synes jeg ikke det var noe rart ved det skrivet. Lærerne kan da ikke bruke tid på å smøre alles ski før de skal dra.
![]() |
#5 |
I mål
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Hvis man har ski som må smøres i hus, er man jo nødt til å kunne smøre dem. Jeg skjønner godt at skolen skriver det, de kan jo ikke smøre for elevene? Hvis man ikke vil smøre, må man kjøpe smørefrie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Vi kjøper bare smørefrie ski. Ski kjøper vi utelukkende fordi det forventes at unger kan stille med passende ski på en dags varsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Vi er ikke akkurat drevne smørere, men jeg skjønner jo at skolen ikke føler at de har mulighet til å smøre ski til alle ungene. (Det går ca 700 elever på skolen til mine barn. Det vil ta "litt" tid å smøre 700 par ski.)
![]() |
![]() |
#8 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Tja. Jeg heller til ja. Det er lett å finne god informasjon - Youtube er en god venn.
![]() |
#9 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?
Jepp. Bare at jeg var 12 forrige gang.
![]() |
![]() |
#10 |
By the Sea
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Selvfølgelig forventes det ikke at alle skal kunne det - men om en kjøper ski som ikke er smørefrie til barna så må man selvsagt smøre dem selv. Hva er alternativet, liksom - skal læreren til barnet ditt smøre dem? Det var ikke et skriv til å bli matt av.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Det er ganske mye foreldreskap som innimellom krever litt googling, og jeg tenker at alle bør klare å sjekke temperatur/yr og så lese på en smøreboks hva slags smøring man trenger i forhold til temperaturen. Og om man da mangler riktig smøring for temperaturen, så får man vel spørre om noen andre har?
![]() |
#12 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Neida, jeg skjønner at lærerne ikke kan drive å smøre ski til 20 stk.
![]() |
#13 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Jeg har ikke i hodet hvilken smørning som kreves til hvilket føre (bortsett fra blå og rød), men jeg skulle da klart å finne ut av det ved et enkelt tastetrykk. Jeg skjønner veldig godt at skolen ber om ferdig smurte ski, det ville vel neppe blitt noen tur om lærerne skulle smørre 30 par ski før de kom seg av sted. Men- smørefri ski er også en mulighet, jeg har det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
By the Sea
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Her er det ski- og akedag. Det er ikke det minste stigmatiserende å velge akebrettet.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Ja, hos oss heter det "vinteraktivitetsdag". De kan både ake, stå på ski eller på skøyter. Og skolen er behjelpelig med å skaffe utstyr til de som ikke har.
![]() |
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Jeg anbefaler forresten Swix-appen. Den kan stilles inn på både avansert og enkel smøring, uten at jeg syns den avanserte er så avansert.
![]() |
#17 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Her er det bare skidag (i morgen og skrivet kom i går).
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Hos oss heter det vinteraktivitetsdag og akebrett er et alternativ (og noe veldig mange velger). Skolen har til og med akebrett tilgjengelig hvis noen evt ikke har og kommunen har gratis utlån av ski og annet utstyr.
![]() |
#19 |
Tidsklemma
|
Høres ut som et bedre alternativ. Her forventes det at alle har skiutstyret i orden.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Forventes det at alle bør kunne smøre langrenn-ski?Her har de skidag hvor man må kontakte skolen i forkant om man ikke har ski for å låne. Og jeg synes faktisk det er helt greit. Skjønner ikke hvorfor man ikke skal gå på ski en dag når man ellers spiller ball, svømmer etc. Fint å få hatt ulike idretter på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|