|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva skal til for å få nødpass?Jeg skal snart på ferie med min datter, vi skal reise i påska, men er i en "tilstand" hvor jeg er usikker om jeg klarer å reise alene uten andre voksne. Sist redigert av Luvi : 10-03-18 kl 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Dere reiser fra Værnes? Da sjekker du med politiet på flyplassen.
![]() |
#3 |
En anelse distre
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Fra Værnes ja. Kan ringe dit på mandags morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Klar
|
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Jeg tror det holder med gyldig id for å reise til Gran Canaria. Har hun noe annet som kan brukes? Gammelt pass pluss førerkort, kan det holde? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Klar
|
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?
Prøv telefonnummer og epost som er oppgitt nå? Ta med vedkommende dit og kjøp nødpassi dag? Samtidig som du reserverer den siste plassen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Eg fekk pass dagen etter ein gong. Var på lokal politistasjon om morgonen, og hadde passet i posten dagen etter. Vanleg pass. Da vart det formidla at det hasta.
![]() |
#7 |
En anelse distre
Vedkommende som evnt skal være med er i Fredrikstad og ikke her vi bor så det lar seg ikke gjøre dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En anelse distre
Hun har jo pass, bare med feil etternavn, og førerkort som jeg vil tro har korrekt navn. Men er ikke det litt risikabelt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Kan hun ikke bare bestille billett med det navnet som. Står i passet? Jeg vil forøvrig tro at dersom hun drar på mandag og fikser pass så får hun det i tide.
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Om det er enkelt å få pass, altså at hun bare kan møte på en politistasjon så får hun det helt sikkert godt innen en uke.
![]() |
#12 |
En anelse distre
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Men blir det ikke feil da om man bestiller i "feil" navn også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Hvis passer er gyldig så bruk det og bestill i det navnet |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
En anelse distre
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Jeg har jo klusset det til like vel så får ta noen telefoner tidlig på mandags morgen. Navnet jeg oppga er jo hverken det som står i passet eller det hun heter nå så endring må det bli like vel. Jaja, satser på at alt går i orden til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Så lenge passet er gyldig, og navnene matcher går det helt fint. De har ikke kobling til Folkeregisteret på gaten.
![]() |
#17 |
En anelse distre
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Ahh, ok. Da er nok det det lureste å gjøre så slipper vi mer styr med det. Må uansett få endret navn hos reiseselskapet siden jeg greide å oppgi et enda gamlere etternavn, men da tror jeg bare jeg får de til å endre til det som står i passet hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
En anelse distre
Hvor får man evnt det da? Politiet det også, sikkert? Han vi snakket mer hos politiet nevnte ikke noe om den muligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hva skal til for å få nødpass?Jeg tror ikke det går å endre i befintlig pass nå når passene er eketroniske. Enklest er å endre billetten til passet navn (og så skaffe nytt pass når man kommer hjem). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
Tror reglene er endret. Jeg hadde også et slikt stempel i mitt.
![]() |
|
|