|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gal kattedame
|
![]() Påkledning lang flyturReiser snart Gardemoen - Dubai- kuala Lumpur og grubler på påkledning. Skal ha lite bagasje med( skal dykke/gå i jungel og har stort sett kun bagasje til det utstyret) Lang flytur med bytte midt på natta. Har kun flydd langdistanse til Japan før.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Påkledning lang flyturMyke klær som ikke strammer. Tynne og heller flere lag. Skal du få sovet noe er det viktig å være komfortabel.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påkledning lang flyturLag på lag. Skoene sparker du fort av deg.
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Påkledning lang flyturJeg har i mange år fnyst av støttestrømper, men etter å ja prøvd de på 1 langtur forstod jeg hensikten med dem, så ja, anbefaler støttestrømper. Ellers - noe som ikkke strammer eller vrir seg rundt kroppen. Jeg syntes hettegenser er deilig å pakke meg inn i.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 12-05-18 kl 02:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Påkledning lang flyturMyke klær og ullstrømper som du tar på, på flyet når du har tatt av deg skoene. Jeg har aldri hatt støttestrømper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Påkledning lang flyturMyke klær i tynne lag. Bukse som ikke strammer i livet. Sko som er lette å smette av/på (du vil jo ha dem på når du går på do). Et tynt skjerf. Og myke sokker som ikke strammer, til å ha på når skoene er av. Jeg bruker sånne fluffy kosesokker.
![]() |
![]() |
#8 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Påkledning lang flyturMyke, komfortable klær. Et stort skjerf som du kan ha over deg når du skal sove i tillegg til teppet du får på flyet (det teppet er lite og det er ofte kaldt på fly), nakkepute, noen gamle sokker som du kan ha på deg og kaste etterpå. Når det gjelder sko, ville jeg ha reist i noen jeg kom til å bruke uansett, helst et par uten snøring så de var lette å ta av og på. Jeg kler meg etter været der jeg skal selv om jeg drar herfra midt på vinteren. Turen hjemmefra til flyplassen og tilbake overlever jeg uten vinterjakke/vintersko for det gidder jeg ikke å dra på, men det problemet har jo ikke du som skal reise nå uansett. Sist redigert av liefje : 12-05-18 kl 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Påkledning lang flyturNår det gjeld det med bagasjen: Det går an å låne bagasjeoppbevaring til klede til flyturen på dei fleste flyplasser. Eg benytta meg av dette då eg var i Bamako i februar. Då var det ein temperaturforskjell på nesten femti grader mellom Gardermoen og Bamako. Vi skulle bu i ryggsekk på turen og dermed betalte vi for oppbevaring av vintertrøtte vi hadde på oss under reisa. Eg trur ikkje dette er eit uvanlig problem ved internasjonale flyplssser.
![]() |
![]() |
#10 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Påkledning lang flytur
Høres herlig ut! Jeg ville også betalt for oppbevaring av vintertrøtte |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Påkledning lang flyturJeg pleier å ha yogabukse, og på overkropp gjerne en singlet, ulltrøye og hettejakke. Bruker støttestrømper og lette joggesko. Ekstra sjal er lurt. Spennende tur, da!
![]() |
#12 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Påkledning lang flytur
Fnis. Vintertøyet, skulle det stå.
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Re: Påkledning lang flyturMyk bukse i flagrestoff, tynn lang t-skjorte, kasjmirgenser, ekstra sokker, joggesko eller Toms.
![]() |
|
|