Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vintersko med vendbare pigger

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-25, 12:23   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vintersko med vendbare pigger

Finnes det gode, varme og helst litt pene vintersko hvor piggene kan vippes ut?

Jeg bruker brodder og kjettinger, men sliter med å ta dem av og på pga vonde fingre. Piggsko med faste pigger har jeg hatt tidligere, men det er jo litt upraktisk når man skal ut og inn steder.

Jeg har sett disse, men budsjettet mitt strekker ikke til begge skoene denne vinteren:
https://www.eurosko.com/no/dame/pigg...Id=54147102071

Gammel 08-01-25, 12:48   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintersko med vendbare pigger

Jeg har disse: https://www.eurosko.com/no/dame/pigg...21335-54117430

De funker fint. Har med et sånt lite, hva heter det, verktøy i hvert fall, sånn dings man får mange av fra IKEA, til å vippe broddene frem og tilbake. For det kan sette seg steiner mellom der, og sitte ganske fast om det er mye is og sånt mellom der, så det anbefaler jeg (spesielt når du har vonde fingre).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 12:50   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok lurt, ja! Rieker pleier å funke for vonde hofter også.

Gammel 08-01-25, 14:24   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en fordel å være sterk i klypene, mine vintersko står mer eller mindre ubrukt fordi broddene er så stramme og vanskelige å vippe ut.

Gammel 08-01-25, 14:56   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har desse: https://www.eurosko.com/no/dame/pigg...14157-52147025

Dette er tredje sesongen sidan eg kjøpte dei og eg er relativt fornøgd. Dei kom med eit mini-brekkjern som kan henge på nøkkelknippet - det er veldig praktisk for då har eg alltid med verktøyet til å vippe bøylane ut og inn. Eg må framleis sette meg ned for å vippe bøylane, fordi hoftene mine ikkje klarer å stå på eit bein. Men det gjeld jo brodder og liknande òg.

Eg synes det er ein stor fordel at eg ikkje gløymer eller mister brodder, fordi dei heng fast i skoa.

Eg kjenner at viss eg går mykje på dei så blusser plantar fascitten min opp, så eg passer på å ha joggesko/ innesko på jobb og liknande, som eg kan skifte til.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 14:58   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Det er en fordel å være sterk i klypene, mine vintersko står mer eller mindre ubrukt fordi broddene er så stramme og vanskelige å vippe ut.

Det utgår for min del. På vinterhalvåret kan det være utfordrende nok å åpne melkekartongen.

Jeg må prøve de variantene med verktøy som beskrives her, tror jeg.

Gammel 08-01-25, 15:18   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Verktøyet følger ikke med altså, mente at jeg tar med (ser det kan misforstås slik jeg skrev det).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 15:25   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Verktøyet følger ikke med altså, mente at jeg tar med (ser det kan misforstås slik jeg skrev det).

Ah, du har bare skaffet et selv? Hm.

Gammel 08-01-25, 15:29   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ah, du har bare skaffet et selv? Hm.

Det følger med på noen, mannen sine kom med verktøy. Tror han kjøpte på Eurosko.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 15:52   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine kom og med verktøy

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 16:02   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det fulgte med et lite rødt verktøy med de fra eurosko, veldig fornøyd med at det er rødt for da finner man det lettere når man har teite hender som mister alt mulig hele tiden.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 16:39   #12
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fulgte med verktøy med mine sko også, men synes det funka dårlig. Slitsom å måtte ta skoene av for å få piggene ut.

Gammel 08-01-25, 16:49   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Samme sier min mor. Hun har fra Eurosko.

Gammel 08-01-25, 17:44   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har Rieker sko med sånne, og de er knotete. Ikke er piggene de beste heller syns jeg, men jeg er vant til Snowline-brodder og lite kan nok sammenliknes med de.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 21:14   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte noen nylig hvor broddene er veldig lett å vippe ut, men de er ikke lange nok til å treffe isen når det er helt flatt. Husker ikke hva de het, men de var for brede føtter og fryktelig dyre (kjøpte på skobutikken nærmest meg, husker ikke hvilken kjede de er, om noen).

Jeg har fått satt pigger i et par av joggeskoene mine (xxl), og har med vanlige joggesko når jeg vet jeg skal inn steder, evt går sokkelesten på biblioteket. For mine føtter er dette definitivt det beste, men de har ca 17 feil og mangler fra kneet og ned, så sko er ikke så lett.

Gammel 08-01-25, 21:32   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg

Jeg har fått satt pigger i et par av joggeskoene mine (xxl), og har med vanlige joggesko når jeg vet jeg skal inn steder, evt går sokkelesten på biblioteket. For mine føtter er dette definitivt det beste, men de har ca 17 feil og mangler fra kneet og ned, så sko er ikke så lett.

Dette er min løsning også. Det fungerer veldig bra!

Gammel 08-01-25, 22:07   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg har sko jeg har pigget på XXL, men jeg får ikke med meg ekstrasko når jeg skal gå til byen/ned til bilen etc. Kjøpte beskyttelse til piggsko, men det er like vanskelig for fingrene som brodder.

Jeg tror jeg må bli klimaflyktning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.