|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Endre navn på voksen hund?Som jeg skrev her, skal vi muligens overta en voksen hund fra en oppdretter.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Jeg har ikke veldig peil, men er det ikke den siste delen av navnet de reagerer på? Vår heter Bandit, og han lyder alt som slutter med -ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Vår reagerer både på navnet sitt og når jeg sier "mat" eller "godbit". |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Hundene mine het hhv Tanja og Zina, men lød både Pus, Snuppa, Jentami, "komm´a", Pusekos, Nommin, klikke/smaskelyder, plystring, osv... kommandoene derimot, var entydige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Banditten vår lyder ganske mye annet enn navnet sitt, og det som ligner. Godgutten, Bandikot, gutten med mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Prøv! Dyr lyder gjerne flere navn, som flere nevner, så absolutt vært et forsøk.
![]() |
![]() |
#10 |
wizzzard
|
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Du kan bytte navn heilt uten problem, trenger ikkje ligne i det heile tatt.
![]() |
#12 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Hvis jeg virkelig ville at Mira skulle høre etter ropte jeg «kjeks».
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Svigers overtok en voksen omplasseringshund med et stappteit navn. De bytta navn på hunden, til noe helt annet som hverken likna eller rimte eller noe som helst. Det tok et par dager med mye bruk av navnet, og tilsvarende godbiter, og vips het hunden det svigers ville han skulle hete.
![]() |
#14 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Det bør gå fint. Vi fikk vår Laila da hun var 18 måneder og da het hun Leika - temmelig skrekkelig navn syntes vi og det var ikke noe problem å bytte.
When the beating of your heart Echoes the beating of the drums There is a life about to start When tomorrow comes Sist redigert av Embriksmamma : 21-11-18 kl 08:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
|
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Mine to yngste hunder heter Thelma og Louise, men av en eller annen grunn har de blitt hetende henholdsvis «Tuss» og «Mus», noe de lystrer like godt som navnene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Vi hadde en Angus (som jeg synes er et fint navn, altså) - han svarte på alt som sluttet på "us" - og endte til slutt med å stort sett kalles boffus. (og enda verre: boffus baff) - Så han gikk fra kult navn til navn i "tingeling"-kategorien. - Men jeg ropte angus på han, altså.
![]() |
#18 |
Smugleser
|
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?«Ping» må jo være greit?
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Endre navn på voksen hund?Dette finnes det en hel episode i Gilmore Girls om.
![]() |
|
|